F1: Alonso tönkreverte a mezőnyt
Az első kerékcserékig úgy tűnt, hogy a McLaren folytatta a fejlődést, mert Kimi Räikkönen, aki rajtnál megelőzte Giancarlo Fisichellát, tartotta a lépést Fernando Alonsoval, még előzéssel is próbálkozott. A finn kerékcseréje azonban balul ütött ki, mert a jobb hátsó kerék csavarjával gond akadt, emiatt jócskán veszített időt. Ha ez nem lett volna elég, a második tankolás alkalmával pedig az autója fulladt le.

Ettől kezdve Fernando Alonso laza autózással múlatta az időt. Sokáig úgy tűnt, hogy a hibák ellenére Räikkönen lesz a második, miután a Ferrari annyira gyengén ment, hogy nem hogy Alonsora, de a finnre sem voltak veszélyesek. Az érthetetlen taktika miatt, Michael Schumacher 32 körrel a rajt után tankolt, tíz körrel később, mint a többiek, azaz nehéz autóval vett részt az időmérő edzésen, de ugyanúgy kétszer tankolt, mint ellenfelei.

A futam végén Jacques Villeneuve nekiment az egyik falnak, emiatt a biztonsági autó a pályára hajtott. Ez összerázta annyira a mezőnyt, hogy az addigra lemaradt Schumacher beérte Räikkönent, aki az utolsó előtti körben hibázott, a német pedig megelőzte őt, megszerezve a második helyet.

Fernando Alonso végig uralta versenyt és magabiztosan nyert, ez volt idei hatodik elsősége, összességében pedig a 14. alkalommal intették le a spanyolt elsőként. A pilóta újabb két ponttal növelte előnyét a bajnokságban. A Renault csapatként nem volt ilyen sikeres, mert Giancarlo Fisichella kiugrott a rajtnál, emiatt áthajtásos büntetést kapott. Az olasz negyedik lett végül.

A verseny elejét színesítette Juan Pablo Montoya és Nico Rosberg csatája, ahol összeütköztek, amitől Rosberg a falhoz csapta a Williams-t, a kolumbiai megúszta egy első vezetőszárny cserével. Ám nem jutott messzire, mert a 13. körben kiállt a versenyből. David Coulthard is a biztonsági autónak köszönheti, hogy pontot szerzett, mert így beérte, majd megelőzte a nyolcadik helyen autózó Jenson Button-t.

Míg Ralf Schumacher állandó kicsúszásaival szinte nevetségessé tette saját magát és csapatát, addig Jarno Trulli küzdött és végül megszerezte idei első pontjait is. Jól megfigyelhető volt a mai Forma-1 jellege a kanadai futamon, ugyanis nagyon sokat csúszkáltak a pilóták. Ha kicsit is letértek az ideális ívről, már el is vesztették a tapadást, ami a montreali utcai pályán még hangsúlyosabban kijött.

A 2006-os Kanadai Nagydíj végeredménye:

1. ALONSO Renault M 1h34’37″308 193.573 Km/h
2. M.SCHUMACHER Ferrari B + 0’02″111
3. RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0’08″813
4. FISICHELLA Renault M + 0’15″679
5. MASSA Ferrari B + 0’25″172
6. TRULLI Toyota B +1 kör
7. HEIDFELD BMW Sauber M +1 kör
8. COULTHARD RedBull Ferrari M +1 kör
9. BUTTON Honda M +1 kör
10. SPEED Toro Rosso Cosw. M +1 kör
11. KLIEN RedBull Ferrari M +1 kör
12. WEBBER Williams Cosworth B +1 kör
13. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M +2 kör
14. MONTEIRO Midland Toyota B +4 kör
15. SATO S. Aguri F1 Honda B +6 kör

Kiestek:

16. VILLENEUVE BMW Sauber M +12 kör
17. R.SCHUMACHER Toyota B +12 kör
18. MONTOYA McLaren Mercedes M +57 kör
19. BARRICHELLO Honda M +59 kör
20. MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B +68 kör
21. ROSBERG Williams Cosworth B + 69 kör
22. ALBERS Midland Toyota B +70 kör