Ezt az ellensúlyos lengéscsillapítót a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Francia Nagydíj után betiltotta, mivel úgy látták, hogy ez a megoldás javítja az autók aerodinamikai teljesítményét is. Az FIA szerint ezek az eszközök mozgó aerodinamikai elemnek számítanak, ami viszont tilos.
A történet azonban a Német Nagydíjon folytatódott, ahol a Renault a tartalék autót úgy küldte el a technikai ellenőrzésre, hogy abban benne voltak a speciális csillapítók. A vizsgálaton pedig az FIA szakembereiből álló sportfelügyelői testület szabályosnak minősítette a kocsit.
Azonnal lépett a Renault, vissza akarták szerelni az éles autókba is az eszközt, ám az FIA megfellebbezte a háromtagú grémium döntését. Ezért aztán a francia csapat, tartva a büntetéstől, végül az ellensúlyos lengéscsillapítók nélkül versenyzett, és idei legrosszabb eredményüket érték el. Fernando Alonso ötödik, Giancarlo Fisichella hatodik lett a futamon.
Nem egyértelmű azonban, hogy a rendszer hiánya okozta a csapat gyengélkedését, de miután a rendszer a gumikat is óvja, a jelenleg gyengébben teljesítő Michelin abroncsok még nagyobb terhelést kaphattak.
Nem nyugodott bele a döntésbe a Renault, és kérte az FIA-tól, hogy vizsgálják meg a lengéscsillapítókat, amelyek szerintük teljesen szabályosak. A szövetség ígéretet is tett rá, hogy a Fellebbviteli Bíróság állást foglal az ügyben. Csakhogy annak döntése augusztus végére, szeptember elejére várható.
Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke kijárta a Forma-1 Technikai Bizottságának vezetőjénél, Charlie Whitingnál, hogy használhassák a lengéscsillapítókat, amíg ez a bíróság ki nem mondja szabálytalanságukat.
Az FIA rábólintott az ügyre, azaz a Fellebbviteli Bíróság üléséig büntetés nélkül bevethető a tiltott eszköz. A francia csapat közleményben tudtatta, hogy Magyarországon ismét beszerelik az ellensúlyos lengéscsillapítókat. Nálunk majd kiderül, hogy mekkora szerepe is volt hiányuknak Németországban.
Vége a történetnek? Dehogy! Bár a Red Bull, a McLaren és más csapatok mellett a Ferrari is lemásolta a megoldást, Jean Todt úgy nyilatkozott, hogy nem tartják szabályosnak a rendszert. Az pedig bármikor előfordulhat, hogy egy másik csapat óvást nyújt be a Renault ellen.