„Alex fontos technikai folytonosságot hoz számunkra abban, hogy megértsük az autó viselkedését, emellett remekül ellátja információval a mérnökeinket. Ezenkívül a pénteki, tele tankos szabadedzéseken is kiemelkedően gyors.” – mondta Frank Williams a bejelentést követően.
„Alex nagyszerű versenyző lesz nálunk, ő egyike azon keveseknek, akiket láttam megküzdeni Michael Schumecherrel a pályán, majd a csatából győztesen került ki.” – tette hozzá a csapatvezető.
Wurz már nem fiatal, hiszen 32 éves, ám talán a legjobb tesztpilóta a Forma-1-ben. Az idei év elején érkezett a Williamshez a McLarentől, ahol 2001 és 2005 között dolgozott tesztpilótaként. Talán éppen a most bejelentett szerződésben reménykedve hagyta ott a csapatot, hiszen a McLarennél sokkal többen állnak sorba a versenyzői ülésért.
Összesen 53 futamon indult eddig, 1997 és 2000 között a Benettonnál versenyzett, majd tavaly San Marinoban ugrott be Juan Pablo Montoya helyett, amikor dobogóra is állt. Összesen 32 pontot szerzett az osztrák pilóta.
„A lételemem a versenyzés, szóval nem is lehetnék boldogabb. Természetesen már jól ismerem a csapatot, hiszen részt vettem minden egyes nagydíjon az idei évben, de most a szerepem új kötelezettségekkel egészül ki, amiket már alig várok.” – mondta Wurz.
Az osztrák mellett Nico Rosberg marad a csapatnál, aki szintén idén tölti első évét a Williamsnél. „Nem volt túl nehéz döntés, hogy megtartsuk-e Nico-t jövőre. Nagyszerű ígéretnek mutatkozott az első szezonjában és tudom, hogy minden egyes versenyen egyre jobb lesz.” – mondta Williams, amire így reagált a kis Rosberg:
„A stabilitás és a folytonosság rendkívül fontos számomra a Forma-1-es karrierem ezen korai szakaszában, szóval nagyon örülök, hogy megerősítettük a szerződésemet a következő évre is, és folytathatom a munkát Alex-szel.”
Nagy valószínűséggel a pénz volt a döntő a csapat összeállításában, hiszen a Williams megtarthatta volna a mindenki által kiemelkedőnek tartott Mark Webbert is, ám vélhetően nem volt rá pénzük. Az ausztrál idén lejáró szerződésének meghosszabbítására opciójuk volt, ám az abban szereplő összegeket még a korábbi BMW-s korszakban harcolta ki – a Webbert menedzselő – Flavio Briatore cége és azt a brit csapat immár nem bírja.
Webbernél sokkal olcsóbban megkaphatták Wurzot, míg Nico Rosberg a csapat aranytojást tojó tyúkja lehet, hiszen német édesanyja révén mögötte a világ egyik legnagyobb piaca, Németország áll. Valószínűleg ugyanezen okok miatt váltottak a Cosworth motorokról a Toyota V8-asaira, hiszen egy gyári beszállítóval könnyebb szponzorokat is szerezni.
Miután Webbert szintén a Renault csapatvezetője menedzseli, elképzelhető, hogy jövőre már világbajnoki kihívóként jelenik meg az ausztrál, hiszen feltűnhet akár a Renault csapatnál is.