Tavaly nem ment a Renault-nak
Bár Fernando Alonso örömmel érkezik hozzánk, hiszen itt szerezte első futamgyőzelmét, ami minden idők legfiatalabban megszerzett első helye volt, de tavaly például a Hungaroringen futotta legrosszabb versenyét. Ezzel szemben a tavalyi évet álomban töltő Michael Schumacher a Ferrarival éppen itt tudott kiemelkedőt alkotni. Az időmérőt megnyerte, majd a futamon második lett.
Legyőzője Kimi Raikkönen volt, aki éppen nálunk indul 100. futamán az F1-ben. Miután Németországban már versenyképes volt, a hétvégén akár már idei első győzelmét is megszerezheti a McLaren versenyzője.
Sorsdöntő futam lesz
Három hét szünet következik a Magyar Nagydíj után, lélektani szempontból fontos, hogy a versenyzők milyen szájízzel vonulhatnak pihenni. Ha Alonso-nak sikerül megtörnie Schumacher sorozatát, akkor nyugodtan alhat, ám ha a német klasszis lesz a nyerő, akkor a spanyol kerülhet hátrányba, ami a hátralévő öt futamon kockázatásra kényszerítheti. Így a magyar futam igazán sorsdöntő lehet. Számunkra mindenképpen az év legfontosabb Forma-1-es eseménye.
Ahogy 2003-ban Baumgartner Zsolt, most is egy balest kapcsán mutatkozhat be egy újonc a Hungaroringen. Akkor Ralph Firman, most Jacques Villeneuve csapta falnak autóját. A kanadai helyett Robert Kubica indul majd a BMW-nél.
A pálya és a verseny:
Az eddigi 20 évben a Magyar Nagydíj a forróságáról volt híres. Most viszont az országon átvonuló viharok erősen lehűtötték a levegőt, ami új helyzet elé állítja a csapatokat és főleg a gumiszállítókat. A mostani helyzet alapján akár esős verseny is elképzelhető.
Szeretik Budapestet
Bár Budapest atmoszférája miatt a legtöbb versenyző szívesen jön hazánkba, a Hungaroringet kihívásnak tekintik. Monaco után ez a második legalacsonyabb átlagsebességű pálya, amely nem enged meg semmilyen hibát.
Elsősorban pilótapálya a Hungaroring, nekik kell mentálisan és fizikálisan csúcson lenniük, az autóknak kevésbé. Nincs sok választásuk a mérnököknek, a sok lassú kanyar miatt az aerodinamikai beállításoknál a maximális leszorítóerőre törekednek, nincsenek hosszú egyenesek, ezért nincs szükség kisebb légellenállásra. A végsebességet motorerővel érik el, de a motorok egy-egy 4381 méter hosszú körnek nem egészen ötven százalékát teljesítik padlógázzal.
Hibázni életveszélyes
Miután kevés versenyt rendeznek a Hungaroringen és a szél folyamatosan port hord rá, az aszfalt nagyon csúszós. A verseny idejére az ideális íven feljavul a tapadás, de azon kívül marad a korcsolyapálya. Ezért, és a hosszú egyenesek hiánya miatt alig lehet rajta előzni. Ahogy Monte-Carlóban, úgy nálunk is kiemelkedően fontos a jó rajthely.
2005-ös befutó: 1. Kimi Räikkönen, 2. Michael Schumacher, 3. Ralf Schumacher
Pályarekord: 1 perc 19,071 másodperc. Michael Schumacher – Ferrari
Az időmérő edzés: 2006. 08. 05-én szombaton, magyar idő szerint 14 órától
A futam: A 70 körös Magyar Nagydíj 2006. 08. 06-án délután kettőkor kezdődik
Nézzen videókat a Hungaroring izgalmas eseményeiről:
1986 Piquet-Senna
1992 Schumacher baleset
1997 Villenuve előzése
1998 Michael Schumacher
1998 Ralf Schumacher pördülése
1999 Egy kör Coultharddal
2000 Fisichella pördülése
2000 Herbert bajban
2002 Mika Salo pördülése
2002 Button repül
2003 Ralf Firman balesete
2003 Egy kör Trullival