Fázik a BMW a Hungaroringen
Tavaly még Williams volt

A hagyományokhoz híven a BMW a verseny előtti péntek estén ismét megtartotta sajtóvacsoráját. Sok minden változott tavaly óta! Tavaly még BMW Williams volt, idén már BMW Sauber F1 a csapat neve. Ezzel együtt a technikai háttér is teljes egészében megváltozott, a hengerek számáról nem is beszélve.

A Williams leépítését anno az indokolta, hogy a BMW nem látta elég gördülékenynek a munkát, amit a kulturális különbségekkel magyarázott Dr. Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója. Idén a Sauberrel kötött házasságot a BMW, de a nagy sikerek még elkerülték a csapatot, egy 4. hely volt a legjobb, amit Nick Heidfeld össze tudott hozni.

Villeneuve: golyóálló szerződés

Benne már tavaly is nagyon bízott a csapat, nem úgy mint Jacques Villeneuve-ben, akinek tavaly ilyenkor még a szereplése is kérdéses volt. Dr. Mario Theissen az érvényes szerződés ellenére sem akart a csapatba a kanadait, de végül úgy látszik, nem volt mit tenni.

Villeneuve idén nem teljesített rosszul, a Hungaroringen mégis más ül helyette a versenyautóban. A hockenheimi baleset miatt ugyanis Villeneuve nem tud vasárnap rajthoz állni, helyette a tesztpilóta veszi át a második pilóta szerepét. A lengyel Robert Kubica-ról van szó, aki mindössze 21 éves és nagy reménységnek tűnik.

15 fok mínusz

Nem tudni, mi lesz Kubicával a verseny után, mert a kérdésre Theissen úr csak annyit felelt, hogy még nincs eldöntve. Valószínűleg ő nem bánná, ha Villeneuve már nem térne vissza a pilótaszékbe.

Nem bocsátkozott esélylatolgatásba sem a csapatfőnök, de reményét fejezte ki, hogy a borzalmas hockenheimi szereplésnél többet tudnak majd felmutatni. Ami megnehezíti a munkát, az most az időjárás, mivel elmondása alapján meglepte őket a hideg és 15 fokkal melegebbre számítottak.

Kubica diétázik

Félidőben beesett Robert Kubica is a vacsorára úgy 15 percre, bár nem evett semmit, mert vigyáz a vonalaira, hogy beférjen a versenyautóba. Ránézésre nem tűnt nagy darabnak, de állítólag jobb lenne neki, ha kisebb volna. Annyi biztos, hogy pályázhatna a legszerényebb és legszimpatikusabb pilóta díjára jelenleg.

Állítólag 17 éve vezet, de szerintünk négy éves korában még csak lábbal hajtós Moszkvicsról lehetett szó. Utoljára 13 éves korában volt nézőként a Hungaroringen a legolcsóbb jeggyel, így semmire sem emlékezett a pályából. Kubica nem gyakorol számítógépen, szerinte egy kör élőben sokkal többet ér, mint órákat ülni a Playstation előtt.

Amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen el is viharzott Kubica! Érthető, sok a dolga, hiszen csak kedd este óta tudja, hogy vasárnap éles versenyben kell majd bizonyítania. Mi szurkolunk neki! A pénteki szabadedzésén tizedik időt autózott, közvetlenül csapattársa, Nick Heidfeld mögött. Szombaton egyenesen a 3. időt érte el Schmuacher és Massa mögött a harmadik szabadedzésen.