A Hungaroring történetében eddig mindössze kétszer használtak nedves pályára alkalmas gumikat, egy szabadedzésen és egy időmérőn, így a csapatoknak nem is nagyon volt adatuk a versenyautók beállításához. A különleges körülmények jót tettek a versenynek. Rengeteg előzés és csata szórakoztatta a nézőket a 21. Magyar Nagydíjon, miközben hullottak szépen a résztvevők, és köztük voltak a világbajnokság élmenői is.
Kimi Raikkönen hátulról belerohant Vitantonio Liuzziba, amikor a finn le akarta körözni. Fernando Alonso a 15. helyről zárkózott fel az esőben remeklő Michelin gumiknak köszönhetően, ám később a második helyről búcsúzott, mert a 2. kerékcserénél rosszul rögzítették a jobb hátsó kerekét. A rázkódó kerék miatt a második kanyarban kipördült és a gumifalba csapódott.
A rendkívül rosszul tapadó Bridgestone gumik feljavultak a verseny második felére, amikor a pálya egyre szárazabbá vált. Ennek köszönhette Michael Schumacher, hogy bár a verseny elején a mezőny második felébe került, egészen a második helyig jött fel. Ám a csapat rosszul taktikázott, a német világbajnok a futam végén már teljesen száraz pályán még mindig nedves pályára fejlesztett gumikkal körözött, miközben ellenfelei slickre váltottak.
Beérte őt Pedro de la Rosa és Nick Heidfeld is, akiket megpróbált tartani, de ez csak egy ideig ment, végül pedig a szinte megsemmisült gumikon három körrel a vége előtt kiállt. Kissé összeütközött Heidfelddel, ekkor nem csak a jobb első gumija sérült meg, de az autója is nehezen irányíthatóvá vált, ezért feladta a versenyt.
Mind a Renault-nál, mind a Ferrarinál feltűnt, majd elúszott a siker lehetősége, ami ezúttal a csapatok felelőssége. Összességében a csapatvilágbajnokságban Felipe Massa révén egy pontot javított a Ferrari. A Renault másik versenyzője, Giancarlo Fisichella is kiesett, miután egy kicsúszásnál megsérült az autója.
A hektikus Magyar Nagydíjat végül Jenson Button nyerte meg, aki motorcsere miatt csak a 14. helyről vágott neki a futamnak. A verseny előtt talán senki nem volt, aki rá fogadott volna. Ez volt a brit pilóta első győzelme, pedig eddig 115 futamon állt rajthoz. A Honda is rendkívül elégedett lehet, mert ez japán csapat első újkori futamgyőzelme. Sőt, Rubens Barrichello negyedik helyével összesen 15 csapatpontot gyűjtöttek, míg az eddig tizenkettő verseny alatt szereztek 37-et.
A dobogó nem várt eredményt mutatott, a második Pedro de la Rosa lett, pályafutása eddigi legjobb eredményével. A harmadik helyre Nick Heidfeld érkezett, aki megszerezte az idén már önálló BMW csapat első dobogós eredményét. A csapat sikerét az újonc pilótájuk teszi teljessé. Robert Kubica annak ellenére, hogy egyszer megpördült, egyszer a gumifalnak csúszott, a hetedik helyen fejezte be a versenyt.
A 21. Magyar Nagydíj végeredménye:
1. BUTTON Honda M 1h52’20″941 163.773 Km/h
2. DE LA ROSA McLaren Mercedes M + 0’30″837 163.028 Km/h
3. HEIDFELD BMW Sauber M + 0’43″822 162.716 Km/h
4. BARRICHELLO Honda M + 0’45″205 162.682 Km/h
5. COULTHARD RedBull Ferrari M +1 kör
6. R.SCHUMACHER Toyota B +1 kör
7. KUBICA BMW Sauber M +1 kör *
8. MASSA Ferrari B +1 kör
9. M.SCHUMACHER Ferrari B +3 kör
10. MONTEIRO Midland Toyota B +3 kör
11. ALBERS Midland Toyota B +3 kör
12. SPEED Toro Rosso Cosw. M +4 kör
13. TRULLI Toyota B +5 kör
14. SATO S. Aguri F1 Honda B +5 kör
Kiestek:
15. ALONSO Renault M +19 kör
16. RAIKKÖNEN McLaren Mercedes M +45 kör
17. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M +45 kör
18. ROSBERG Williams Cosworth B +51 kör
19. FISICHELLA Renault M +52 kör
20. KLIEN RedBull Ferrari M +64 kör
21. WEBBER Williams Cosworth B +69 kör
22. YAMAMOTO S. Aguri F1 Honda B +70 kör
*Robert Kubicát a futam után kizárták
Jenson Button:
„Magam is teljesen meg vagyok lepve. Fantasztikus nap volt. Rendkívül nehézzé tette a versenyt az időjárás. A 14. helyről nyertem, hihetetlen. Jó látni, hogy olyan autónk van, ami képes nyerni. Köszönet mindenkinek, aki segített ezt elérni. Nem csak a sebességünknek, de a jó taktikánknak is köszönhetjük ezt a győzelmet.”
Pedro de la Rosa:
„Jó volt a kocsi az intermédia gumikkal. Néha közel voltam ahhoz, hogy elveszítsem az uralmat a versenyautó felett, de jól alakult a verseny. Jenson nyert, de akár máshogy is alakulhatott volna.”
Nick Heidfeld:
„Jól sikerült a futam első része, remekül viselkedtek a gumik a vizes pályán. Szerettem volna elkapni Pedro-t is, de Michaelt nem bírtam egyből leelőzni, és ezalatt még egy kicsit nekem is jött hátulról. Ettől egy kissé romlott az autóm irányíthatósága, így már nem volt esélyem.”