Thalia, Albea, McLaren
Hétvégén a Renault Thalia, a kombi Toyota Corolla és a Fiat Albea szülőhelyén versengenek a Forma-1-es csapatok. Alonso tele van önbizalommal, Schumacher nemkülönben.
Rajtuk kívül még legalább egy ember van nagyon feldobva a mezőnyben, méghozzá Pedro de la Rosa. Pilótaként elvileg csak a mogyoródi versenyig volt szerződése, de második helyének köszönhetően nem kell újra a tesztpilóták keserű kenyerét ennie.
Alonso 10 ponttal vezet a 90 pontos Schumacher előtt, a szezonból pedig még öt futam van hátra. A fiatal spanyol nem fél a minden hájjal megkent hétszeres világbajnoktól. A magyar verseny óta tudja, hogy Schumacher teljesítményétől függetlenül, saját erejéből is képes lehet megvédeni a világbajnoki címét.
Alonsónak még legalább egyszer meg kell vernie a nyakán lihegő németet, nem elég a ferraris mögött mondjuk minden versenyen másodikként kényelmeskednie.
Schumachernek nem kell a pihenés
Michael Schumacher most is igazi stréber, nemrég azt nyilatkozta, hogy a Magyar Nagydíj után legszívesebben a tiszteletkör után edzésbe kezdett volna. A pár napos nyaralás azért neki is jólesett, de ha tőle függ, minden percét az Alonso-elleni harc munkálatai kötötték volna le.
Eltökéltségét látva nem lenne meglepő, ha Monzában egyszerűen bejelentené, hogy folytatja. Schumacher (és menedzsere) egyébként a lebegtetésben is világbajnok: a marad-nem marad-máshol folytatja szappanoperája hosszabbra nyúlik a Dallasnál, de még a Matthäus-ügynél is.
A Renault bebukta a varázslatos csillapítót
A Renault-nak erősen betesz az FIA keddi döntése, amellyel az ellensúlyos lengéscsillapítást száműzték a Forma-1-ből. Hasonló csillapítással a Ferrari is megpróbálkozott, de nekik nem jött be, a Renault viszont ezzel a megoldással tervezte az idei autóját. A döntés súlya pontosan mérhető: ez a technika körönként akár három tizedmásodpercet is hozott a konyhára. Szerencséjükre a tavaly debütált török pályán ez nem számít olyan sokat, mert a friss és kiváló aszfalton kevés az egyenetlenség, amire az ellensúlyos lengéscsillapítást amúgy kitalálták.
Meleg lesz a félholdas pályán
Jumurdzsák hazájában eddig egyetlen egyszer, tavaly rendeztek F1-futamot. Akkor Räikkönen volt a legjobb, megelőzve Alonsót és a Forma-1-ből nemrég kipenderített Montoyát. Az 5338 méteres pályán lassú kanyarok és igen gyors egyenesek is vannak, ezért nehéz tippelni a favoritra, de a várhatóan 30 fokos hőség inkább a Ferrari gumijainak kedvez.
Idén összességében a Renault nyújtotta a legjobb teljesítményt, de kíváncsian várjuk, mire mennek a konkurensek most, hogy a franciák szegényebbek lettek egy csodafegyver lengéscsillapítóval. Tavaly a McLaren tarolt, de az utóbbi időben a Hondának is megszaladt, nagy meccs várható tehát.
Az időmérő edzés szombaton 13:00 órakor kezdődik, a pedig Török Nagydíjat vasárnap, augusztus 27-én 13:30 órától közvetíti Palik László és társai.