Az időmérő előtt több kérdés is foglalkoztatta az F1 specialistákat:
Jönnek az Ifi-k?
Sebastian Vettel személyében újabb fiatallal gazdagodott a mezőny. A 19 éves BMW-s érkezése ráadásul igen nagyot szólt, miután a pénteki szabadedzésen diadalmaskodni tudott. Rosberg mellett ő lehet a jövő nagy reménysége. A nagy öregeknek pedig, mint például Barrichellónak, már rég a DTM öregfiúk bajnokságában (Häkkinen és Alesi mellett) lenne a helye…
Meleg = Bridgestone-fölény?
Talán. De inkább a Ferrari előnye szembetűnőbb, mint a gumik közötti különbség. A Toyotánál például hiába remekelt Ralf Schumacher, csapattársa Trulli nem jutott a legjobb 10 közé sem. Az Alonso-fanklub tagjainak nem kell tehát attól tartaniuk, hogy a Toyota és a többi B-gumis csapat beékelődik majd kedvencük és a német ász közé.
Mi okozza a Renault visszaesését?
A válasz egyértelmű: Hát persze, hogy az ellensúlyos lengéscsillapító hiánya a hibás! Ugye mindenki erre gondolt!?
Első felvonás
Az idők nem jelentenek semmit, mindenki a legjobb beállításokat keresi, ekkor még szinte a véletlen dönti el, hogy ki végez az élen. Most igazán csak az fontos, hogy ki esik ki. Az uccsó hat hely elvileg minden futamon borítékolható, mindenki tisztában van a hátsó fertály erőviszonyaival. A Super Aguri a legócskább, a Midland egy fokkal jobb, a Torro Rosso meg kettővel. Ha más esik ki tehát, az vérciki. Ez a gyalázat, a Midland-pilóta, Albers remeklésének köszönhetően, Coulthardé lett, ő ugyanis már az első körben távozott. Őt mindössze Albers, motorcsere miatti 10 helyes büntetése mossa ki…
A kiesők: Coulthard (RedBull), Speed (Toro Rosso), Liuzzi (Toro Rosso), Monteiro (Midland), Yamamoto (Super Aguri), Sato (Super Aguri)
Második felvonás
Jegyzetelés közben először összevontam az első két felvonást, mert mindkettő ugyanolyan érdektelennek tűnt. Aztán az egy robot precizitásával működő Michael Schumacher húzott egy óriásit: több mint egy másodperccel ment jobb időt, mint riválisai. Az időmérő edzés ezen szakaszában, már az óriási eredmény volt a többi pilóta számára, ha fél másodpercre meg tudták közelíteni őt. Nem is nagyon tudták. A kiesők között pedig csupa olyan versenyzőt találni, akik csapattársukhoz képest teljesen másként mentek. Pedro de la Rosa például hiába fogadkozott, hogy meg tudja ismételni a Magyar Nagydíjon látottakat, nem jutott tovább a legjobb tízbe.
A kiesők: Klien (RedBull), de la Rosa (McLaren), Trulli (Toyota), Barrichello (Honda), Rosberg (Williams), Albers (Midland)
Harmadik felvonás
Ilyenkor lehet kávézni, cigizni, sétálni, ebédelni, vagy éppen tévét kapcsolgatni, mert hát ugye nem történik semmi hosszú perceken keresztül. S tényleg. Ám nyolc perccel a vége előtt történik valami, amire mindenki felkapja a fejét:. Schumacher ront, Massa megelőzi. Talán izgult a német? Nem hiszem, a robotok tenyere ritkán izzad. Talán direkt volt, hogy izgi legyen a vége? Holnap meglátjuk.