Az időmérő után azt gondolhattuk, hogy a Ferrarik simán elverik a Renault-kat, és Schumacher, megelőzve Massát, megszerzi újabb győzelmét. Az első körökben minden az olaszok által megálmodott forgatókönyv szerint alakult. Sőt külön égi ajándékként Giancarlo Fisichella még meg is pördült a rajtnál, így a mezőny végéről iramodott a többiek után.
Ám a 15. körben Vitantonio Liuzzi a célegyenes végén megpördült, épp az ideális íven állva meg, ezért a pályára kellett vezényelni a biztonsági autót. Ekkor az összes versenyző azonnal a boxba hajtott üzemanyagért. Csakhogy a két Ferrari közvetlenül egymás mögött érkezett az állásba, így a második Michael Schumachernek meg kellett várnia, míg Massával előbb végez a team, s így visszaesett Fernando Alonso mögé.
De hiába várták sokan, hogy a hétszeres világbajnok könnyedén visszaveszi a helyét, nem bírt spanyol riválisával. A második tankolásnál kicsit ugyan közelebb került a renault-hoz, de csak ennyire futotta erejéből.
Az utolsó 14 körben Schumacher folyamatosan támadott, de Alonso simán visszaverte minden akcióját bár a befutónál 0,081 másodperc volt a közöttük a különbség. Ez mindenképp a VB-címvédőt dicséri, hisz az ő autója jóval lassabb volt a Ferrarinál.
A fent említett kerékcsere nehéz helyzetbe hozta Schumachert: a várt kettő, esetleg négy pontos csökkenés helyett Alonso előnye két egységgel nőtt. Négy verseny alatt tehát 12 pontot kell ledolgoznia a német klasszisnak, ha vissza akarja hódítani fiatal ellenfelétől az neki szinte már második otthont jelentő trónt.
Csapatként elégedettebb lehet a Ferrari, hiszen az első és a harmadik hellyel 16 pontot gyűjtött, szemben a Renault második és hatodik helyével szerzett 11 ponttal – mert Fisichella azért szépen feltornázta magát az utolsó helyről. Így a konstruktőrök között az olaszoknak már csak két pont a lemaradásuk a franciákkal szemben.
Kimi Räikkönen ezúttal sem tudott a győzelemért harcolni, mert versenyautójának bal hátsó kereke kidurrant a rajt utáni csetepatéban, s emiatt a boxba kellett mennie új kerékért. Hogy aztán a következő körben autója irányíthatatlanul csapódjon a gumifalba. Jól teljesített viszont a Honda, ahol mindkét versenyző pontszerző helyen futott be.
A 2006-os Török Nagydíj végeredménye:
Kiestek:
16. ALBERS Midland Toyota B +12 kör
17. SATO S. Aguri F1 Honda B +17 kör
18. ROSBERG Williams Cosworth B +33 kör
19. YAMAMOTO S. Aguri F1 Honda B +35 kör
20. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M +46 kör
21. RAIKKONEN McLaren Mercedes M +57 kör
22. MONTEIRO Midland Toyota B +58 kör
Felipe Massa:
Fantasztikus érzés ez. Nagyon keményen dolgoztam, hogy eljussak ide. Nagyon boldog vagyok, fantasztikus nagy nap ez. Kitűnően sikerült a rajtom, a kocsi végig kiegyensúlyozott volt. A biztonsági autó után is sikerült elhúznom. Jók voltak a gumik, az autó jól reagált. Olyan ez, mintha egy álom valósult volna meg akkor, amikor áthajtottam a célvonalon.
Fernando Alonso:
Szerencsénk volt a biztonsági autóval. Sikerült leelőznöm Michaelt, és sikerült kicsit el is szakadnom, mert Michael hibázott. Nagyon boldog vagyok, de nem teljesen elégedett, mert nem tudtunk győzni. Végig figyeltem Michaelre, folyamatosan állítottam a motor fordulatszámát, attól függően, hogy milyen közel volt hozzám.
Michael Schumacher:
Gratulálok Felipének, semmilyen hibát nem követett el. Ez jó a csapatnak, ha valakinek nem megy annyira, és akkor a másik jól szerepel helyette. Remek küzdelem volt Fernandóval. Valami gond volt a hátsó gumijaimmal, túl nehéz volt az autóm. Eleinte túl óvatos voltam, tartalékoltam az autót, vártam a végére, de ma ez nem jött be. Aztán pedig talán túlerőltettem az autót.