A spanyol az utolsó körökben sikeresen verte vissza hétszeres német világbajnok, Michael Schumacher támadásait, és összetettben újabb két ponttal – tizenkettőre – növelte az előnyét az utolsó négy verseny előtt. A konstruktőröknél sokkal kiélezettebb a helyzet: a Renault előnye az isztambuli hétvége után mindössze két pontra apadt az idény második felére megtáltosodó Ferrarival szemben.
Mind a két csapat gőzerővel tesztel majd az elkövetkező napokban, hogy minél jobban felkészüljenek a hátralévő versenyekre. Legközelebb szeptember 10-én Monzában állnak rajthoz a pilóták. Papíron a Ferrarinak fekszik jobban az olasz pálya, és ezzel tisztában van Alonso is, de a véleménye szerint a másik három futamon már korántsem ilyen egyértelműek az erőviszonyok.
„Mindig is hangoztattuk, hogy szoros lesz a vébé vége, és igazunk lett” – nyilatkozta a Renault főmérnöke, Pat Symonds. „Nagyon örülök, hogy ismét lesz lehetőségünk tesztelni, hiszen nemrég száműzték a Forma-1-ből az ellensúlyos lengéscsillapítókat. A Michelinre óriási munka vár az elkövetkező héten, és biztos vagyok abban, hogy napokon belül mi is pontosabban tudni fogjuk, hogy hol állunk. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy a hátralévő versenyek egytől egyig szorosak lesznek” – tette hozzá a főmérnök, írja a FigyelőNet .
Hátralévő futamok:
Szeptember 10. Olasz Nagydíj (Autodromo Nazionale di Monza)
Október 1. Kínai Nagydíj (Shanghai International Circuit)
Október 8. Japán Nagydíj (Suzuka Circuit)
Október 22. Brazil Nagydíj (Autodromo Jose Carlos Pace)