Az olasz N Technology és a Tatuus cégek összefogása nyomán jövőre megvalósulhat a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökének, Max Mosleynak a terve. A vezető korábban kifejtette, hogy a Forma-1-be is be kell vezetni a hibridhajtást, illetve törekedni kell a kisebb fogyasztásra. Mosley személyes ügyének tekinti a hibridautók sikerét, ő maga is egy Toyota Priusszal jár.

Már több javaslat is született az új megoldások kidolgozására. Az F1-es elképzelés szerint egy a fékek mozgási energiáját visszatápláló elektromos rendszerből a pilóta egy gomb megnyomásával juthatna plusz lóerőkhöz.

1991 óta vesz részt az N Technology a Túraautó-Európa-bajnokságon – ma már világbajnoksággá (WTCC) lépett elő -, ahol Alfa Romeókat versenyeztetnek. A Nordauto Squadra Corse eleinte egy kis családias csapat volt, de a 2000-es évre professzionális bázissá nőtte ki magát. A Tatuus egy karosszériatervező és -építő cég, Formula Renault-kat és Formula Toyotákat is terveznek.

A két cég épp egy Formula Renault versenyautóból fejleszti ki az N.T107-re keresztelt versenyautót. Egy 2.0 literes négyhengeres, 250 lóerős motor kap benne helyet, ehhez kapcsolódik majd egy elektromos motor és egy akkumulátorrendszer. Ahogy az F1-ben, itt is a kormányról lehet vezérelni a kuplungot, illetve a váltót.

Nem csupán prototípusról van szó, hiszen az új fejlesztésű versenyautók a WTCC sorozat betétfutamaként az európai pályákon versenyeznek majd. Ha beválik a sorozat, könnyen lehet, hogy az autósportok csúcskategóriájában is hamar szerephez jut a hibrid technológia.