Alonso győzni megy Monzába
Az év elején még úgy tűnt, az idén sem lehet majd legyőzni Fernando Alonsót és a Renault csapatot. Ám az Amerikai Nagydíjon jött a fordulat, s a Ferrari került az élre.
Michael Schumacher sorozatban háromszor nyert, és csapattársa Felipe Massa is mindannyiszor a dobogóra került, kiélezetté téve ezzel a Forma-1-es világbajnokságot.

Úgy látszott, a Ferrari lendületbe jött, ám a Magyar Nagydíjon és a Török Nagydíjon történtek miatt megtört a csapat lendülete. Az utolsó versenyen Alonso újabb két ponttal tudta növelni előnyét Schumacherrel szemben, pedig a Renault látszólag lassabb volt a Ferrarinál a török pályán.

Éppen ezért a spanyol pilóta magabiztosan várja a folytatást, és szeretne visszavágni a német ellenfelének, hisz a Renault hazai pályáján, Magny-Cours-ban Schumacher legyőzte őt.

„Ebben az évben nyertem Silverstone-ban, Monacóban, Spanyolországban, és Monzában is győzni akarok” – mondta Alonso, majd így folytatta – Ez egy a legendás pályák közül, szóval igazán különleges lenne itt nyerni, s az még inkább, hogy hazai versenyén vernénk meg a Ferrarit.”

„Jelenleg egyetlen célja van a Renault csapatnak: a Ferrari előtt végezni. Az elmúlt versenyeken ők domináltak, szóval ha sikerül megvernünk őket, az futamgyőzelmet jelent. Erre törekszünk.” – tette hozzá a spanyol.

Bár a Renault csapat, az általa kifejlesztett ellensúlyos lengéscsillapító betiltásával hátrányba került a Ferrarival szemben, így is esélyes a végső győzelemre. De nem elég mérsékelni a veszteségeket, a csapatnak újra támadásba kell lendülnie.

Ahogy Bob Bell technikai igazgató fogalmazott a múlt heti tesztek előtt: „Most lehetőségünk van javítani az R26-oson, így dolgozunk rajta. A nyári versenyek még „éhesebbé” tettek minket; bizonyítani akarunk, hogy így is nyerhetünk. Olyan keményen fogunk dolgozni, amennyire csak lehetséges, hogy mi nyerjük a Ferrarival vívott csatát.”

Monza a Ferrari hazai pályája, ahol a csapat szurkolói, a tifosik elvárják a hazai győzelmet. Nem is alaptalanul, hiszen 2000-ben illetve 2002 és 2004 között mindig egy vörös autót intettek le elsőként. Ám néha kikapnak, ahogy tavaly is: a 10. illetve a 12. helyen végeztek. Sőt, Schumacher fölénye sem egyértelmű, hiszen korábbi csapattársa az utóbbi hét évben háromszor jobb volt nála.