Az első kilométerek:
A hétszeres világbajnok a Kerpen városában látta meg 1969-ben a napvilágot, és már négy évesen versenyzett. Ugyanott kezdte ahol az összes későbbi nagy pilóta, a gokartpályán. Édesapja és édesanyja is a helyi pályán dolgozott, a kis Schumi pedig minden szabadidejében ott körözött. Első sikerét mindössze hat éves korában aratta: megnyerte az idősebb és jobb masinákkal versenyző vetélytársak előtt a klubbajnokságot.
Komolyabb versenyeken csak meghívottként szerepelhetett, mivel Németországban 14 éves kortól adtak versenyzői engedélyt. Eredményei tehát hivatalos statisztikákban addig nem jelenhettek meg. Luxemburgban már 12 éves kortól lehetett versenyezni, így amikor Schumacher elérte ezt az életkort, a szomszédos ország színeiben indult.
Tizennégy évesen már hazai színekben versenyzett és meg is nyerte óriási fölénnyel a német junior bajnoki címet, amelyet 1985-ben is megismételt és egy junior világbajnoki második helyezéssel is megtoldott; 1986-ban harmadik hely a német felnőtt bajnokságban és a felnőtt Európa-bajnokságban; 1987-ben német bajnoki cím és Európa-bajnoki cím.
Eközben a fiatal Schumi elvégezte iskoláit (autószerelő végzettséget szerzett), majd egy darmstadti műhelyben helyezkedett el. A gokarttal 1988-ban végzett, és a Forma-König osztályban indult egy Lamborghini-kereskedő pénzügyi támogatásával, aki kiszúrta a tehetséget. A nagylelkű mentor nem bánta meg döntését, hiszen a 11 futamból 10-et megnyert Schumacher. Ekkor figyelt fel rá Willi Weber, aki 1989-ben leszerződtette.
Weber körülbelül egymillió német márkát áldozott a fiatal kiszemeltjére, aki az első évben az összetett harmadik helyét szerezte meg Karl Wendlinger és Heinz-Harald Frentzen mögött a német Formula-3-ban. A 1990-ben viszont már tartolt. Bár kevesen tudják ebben az évben egy verseny erejéig a DTM-be is belekóstolt, majd egy évvel később a Le Mans-i 24 órás viadalon is részt vett. Ezek után először 1991-ben ülhetett egy Forma-1-es kocsi volánja mögé.
A Belga Nagydíjon a Jordan csapat egyik autóját vezethette, miután az egyik pilótát Bertrand Gachot lecsukták. Schumi a hetedik startpozíciót szerezte meg a gyenge autóval, de a versenye már az első körben véget ért: a Jordan-Ford kuplung megadta magát. A csapatfőnök Eddie Jordan is felfigyelt az akkor 22 éves Schumacherre, de menedzsere Weber azt tanácsolta, hogy ne kötelezze el magát egy gyenge csapathoz.
Michael Schumacher – Forma-1 rekordok: Legtöbb vb-cím: 7 |
Vb-címek Briatoréval:
A német inkább a Benettonnál folytatta: 91-ben Nelson Piquet egy évvel később pedig Martin Brundle társaként. Első győzelmét egy évvel a belgiumi debütálása után ugyanezen a pályán szerezte meg, az összetettben pedig a harmadik helyen végzett. A következő évben a visszavonuló Ricardo Patresétől leshetett el trükköket, és a pontversenyben negyedik helyen autózott.
1994-ben ünnepelhette az első világbajnoki címét Schumacher, abban az évben, amikor Ayrton Senna az imolai futamon szörnyű balesetet szenvedett és az orvosok erőfeszítései ellenére elhunyt. A következő évben kilenc futamon győzedelmeskedett a német és nagy fölénnyel nyerte a második világbajnokságát a Benettonnal.
Aztán Schumacher átigazolt a Ferrarihoz, ahol kezdetben borzasztó gyengén ment az ipar. Folytatás a következő oldalon
Ferrari: döcögős kezdés
A következő idényben már a Ferrari színeiben versenyzett Schumacher. Az olasz istálló napokkal a szezon kezdete előtt fejezte be a kocsit, amely nemcsak a teszteken, de a versenyeken is rendszeresen lerobbant. Csak Schumi nem mindennapi képességeinek köszönhető, hogy végül három versenyt sikerült megnyernie az olaszoknak.
A következő évben már versenyképesebb kocsit kapott a német, és 5 futamon győzedelmeskedett. A világbajnoki cím sorsa ismét az utolsó versenyen dőlt el: Schumi egy ütközést követően kiesett, így Jacques Villeneuve harmadik helyével bebiztosította a világbajnoki címét. Ráadásul a manőver miatt az FIA hivatalosan törölte Schumacher a szezonban szerzett 78 pontját és így Frentzen örökölte meg a második pozíciót.
A következő évben egy újabb rivális tűnt fel a színen: a McLaren-ek kilométerekkel a mezőny előtt jártak. A szezon második felére összekapta magát a Ferrari, de csak néhány győzelemre futotta, Häkkinen magabiztosan nyerte a vébét. Egy évvel később silverstone-ban pályafutása legsúlyosabb balesetét szenvedte el Schumacher: az irányíthatatlan Ferrarival gumifalba csapódott, és eltörte a lábát. A sérülés miatt jó néhány versenyt ki kellett hagynia, és ezzel az összetettben lemondhatott a végső győzelemről.
A páratlan sorozat:
A következő évben Häkkinen előtt végzett az összetettben, és 1979 után a Ferrari első egyéni világbajnoki címét nyerte. Ami ezután következett sokakkal megutáltatta a Forma-1-et, és rengeteg hívet szerzett Schumachernek: négy éven keresztül nem talált legyőzőre a rendkívülien stabil és megbízható Ferrarikkal. Sorban nyerte a versenyeket, 2004-ben például 13 futamon állhatott a dobogó tetejére, ami csak egy a sok rekord közül, amellyel a német büszkélkedhet.
Tavalyi évben megtört a páratlan sorozat, elsősorban a Bridgestone abroncsok miatt. Már a szezon közepén úgy nyilatkozott a német, hogy nem tudja megvédeni a címét, és a jóslata beigazolódott: minden idők legfiatalabb világbajnoka lett Fernando Alonso, akivel az idei évben is kiélezett harcot folytat a hétszeres bajnok,írja a FigyelőNet.
Michael Schumacher – Fontos esmények a karrierjében: 1992.augusztus 20. – első futamgyőzelem a Belga Nagydíjon |