Ám egy idő után Schumacher stílusát kezdték megszokni a csapatnál, s kiderült, nem csak vezetni tud nagyon jól, az autókhoz is ért (hisz autószerelőnek tanult). Így aztán egyre jobb versenyautók születtek. Ellentétben más versenyzőkkel, a német pilóta komoly szerepet vállalt a versenyautók fejlesztésében és tesztelésében, ezzel is javítva esélyeit a végső sikerre. Nem csak a csapat, de az autó is köréje épült. Éppen emiatt a csapatnál most aggódnak, hogy mi lesz ezután.
A Ferrari vezető versenymérnöke, Luca Baldisseri szeretné elérni, hogy Schumacher a jövőben is segítse a csapatot.
„11 éve van velünk Schumacher, és nagyban neki köszönhetjük mindazt, amink van, javaslatai mindig értékesek voltak, s javított a munkamódszereinken. Gondban leszünk, hogy ugyanezen a színvonalon tudjuk folytatni nélküle. Beszéltem Jean Todttal, és Stefano Domenicalival, hogy győzzék meg, tesztelje az autóinkat a jövőben is.” – mondta Baldisseri a Gazzetta dello Sportnak.
Egyetért munkatársával Nigel Stepney tesztmérnök is: „Nehéz tél vár ránk. Elveszítjük azt, aki sok éven át a csapat középpontja volt, úgy gondolom, hogy az előszezonban lesznek nehézségeink, mert Kimivel az alapoktól kell kezdenünk az építkezést.”
S nem is elképzelhetetlen Schumacher tesztpilótai bevetése, hiszen azt már menedzsere Willi Weber is elárulta, hogy védence továbbra is kapcsolatban marad a Ferrarival, de még nem tudni a pontos helyét, feladatait. Miután jövőre a költségcsökkentések miatt a hivatalos FIA-napok átkerülhetnek a versenyek pénteki napjára, ezért még az is elképzelhető, hogy a futamok helyszínén is találkozhatunk a hétszeres világbajnokkal.