Bajban a Ferrari
A három hét kihagyást követő kínai futamon minden bizonnyal a Ferrari és a Renault áll majd a középpontban. Az idei vb-cím nyertese kizárólag ezen két csapat, illetve Schumacher és Alonso közül kerülhet ki.

Alonso már hátrányban

Egyes hírek szerint a Renault elkészült ugyan egy újabb, az előzőnél jóval erősebb motorral, de azt nem merik a verseny hajrájában bedobni. Ennek egyik oka az lehet, hogy a friss motor még nem elég megbízható, de a rosszmájúak szerint csupán nem akarják, hogy a csapattól hamarosan távozó Alonso magával vigye az autóval szerzett tapasztalatokat.

Az utolsó két pálya a Ferrarinak fekszik

Igaz, hogy tavaly Alonso bizonyult a leggyorsabbnak a kínai pályán, de ha a mostani versenyt a hétszeres világbajnok Schumacher nyerné, az komoly fejfájást okozhatna a Renaultnak és Alonsónak egyaránt. A versenysorozatban még hátralévő két pálya (a japán illetve a brazil) hagyományosan inkább a Ferrarinak fekszik, ami tovább csökkentheti Alonso esélyeit az újabb vb-cím elérésére.

A szabadedzés után motort kellett cserélnie Massa autójában. Ezért akármilyen jól is megy az időmérőn, legjobb esetben a 11-ik rajtkockát szerzi meg. (A motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb sorolják a versenyzőket.) Közben a Bridgestone elismerte, valami gond van gumijukkal, mert az első kör után csökken a tapadás. Ez a Ferrari és Schumacher esélyeit komolyan megnyírbálja.

Időmérő edzés: Sanghajban szeptember 30-án, szombaton reggel 8-órakor kezdődik az időmérő futam.
A futam Vasárnap, szintén reggel 8-kor startol. Az RTL Klub reggel 7:45-től közvetíti Budapestről.
2005-ös győztes: Tavaly Fernando Alonso végzett az első helyen. Akkor ez az eredmény a Renault-nak a csapatvilágbajnoki címet is jelentette.