Ám az évad második fele a vörösöké lett, Kanada óta egy kivételével az összes futamot (6) megnyerték, és kiegyenlítették a világbajnoki pontversenyt. S tették mindezt úgy, hogy mi nézők is jól szórakozhattunk, mert ment az adok-kapok a pályán, a boxutcában, de az F1 irányításában is. Büntetés itt, büntetés ott, jó és rossz döntések, drámák.
A csúcspont pedig Kínában jött, ahol a Renault-nak könnyedén kellett volna elpáholnia a térdre kényszeríttet Ferrarit, de elbuktak. Pedig a dobogón mindkét renault-s pilóta ott állt. El is tört a mécses Alonsonál, aki a csapatot okolta. Most ott tartunk, hogy Michael és Fernando azonos ponttal áll, csak eggyel több futamgyőzelme helyezi a visszavonuló bajnokot, a jövő várományosa elé.
Az év eddigi két legjobb versenye a magyar illetve a legutóbbi, a kínai futam volt. Mégpedig egyértelműen az eső miatt. Míg a Michelin gumikkal Alonso szárnyal esőben, addig Schumacher szinte csak cammog. Mintha nem is egy kategória lenne. De ha szárad a pálya a Bridgestone visszaadja a kölcsönt.
Na és mit gondolnak milyen idő van Japánban, a hétvégi futam helyszínén? Hát persze, hogy zuhog, mintha dézsából öntenék! Az időjósok azt ígérik a futam szárazon, de hűvösben zajlik, majd. A két versenyautó, ugyanazt tudja, ha a két pilóta is hozza csúcsformáját, az utolsó szó a gumiké lesz, ahogy azt Alonso megmondta.
Hibázni azonban nem lehet, mert az könnyedén végzetes lehet. Egyikőjüknek sem lesz már lehetősége a javításra. Ha idén nem sikerül, jövőre nem már nem győzhetik le egymást: hisz Schumacher kiszáll!
Hajrá!
Győzzön a jobbik!
A pálya és a verseny
Minden tekintetben kitűnő autóra van szükség ahhoz, hogy valaki a suzukai pályán elsőként érjen célba, a stabil futómű és kitűnő aerodinamika elsőrangú kérdés. A pilóták tudása is hangsúlyosabb, mint máshol, a pálya elején több egymásba fűzött kanyar is van, ahol a tehetség tizedekben mérhető.
A két pilóta párviadala mellett ez a rendkívül gyors, kanyargós és technikás pálya is utoljára látható (jövőre a Fuji Speedway lesz a helyszín). A tempós kanyarok miatt a gumik is extra terhelést kapnak, különösen a legendás 130R-ben, amit padlógázzal vesznek a pilóták. Hagyományos kifékezős előzésre is van lehetőség, de a gyors kanyarokban elkövetett hibákra is ragadnak a kigyorsításkor az üldözők. A 5,807 kilométer hosszú pálya különlegessége, hogy egy felüljáróval megoldva nyolcast ír le.
Pályarekord:Kimi Räikkönen (2005) 1 perc 31.540 másodperc.
2005-ös dobogó: 1. Kimi Räikkönen (McLaren), 2. Giancarlo Fisichella (Renault), 3. Fernando Alonso (Renault)
Időmérő edzés: A Japán Nagydíj időmérő edzését 2006. 10.07-én szombaton 7-től nézhetjük élőben
A Futam: A suzukai verseny 08-án vasárnap reggel, 7-től látható a tévében