Lehet, hogy a Renault késztette hibára a Ferrarit? Elképzelhető, hiszen szemben az időmérővel, a futamon az olasz csapat nem volt fölényben a Renault-val szemben. Alonso jól rajtolt, megelőzte Trullit, s keményen küzdött, hogy tartsa a lépést a Ferrarikkal.
Bár többször túl sokat akart, kockáztatott, de végül megelőzte Ralf Schumachert is, és feljött a harmadik helyre. Nem lassított, ledolgozta hátrányát Massával szemben, majd miután mindketten tankoltak, a boxból kihajtva a ferraris elé került, aki beragadt Heidfeld mögé. A spanyol világbajnok megint remekelt!
Végül a két kerékcsere után letisztult a kép: Schumacher az élen, és körülbelül hat másodperces hátránnyal követi őt a spanyol. Eljött hát a végső összecsapás ideje. És ekkor jött a bumm! A Ferrari motorja bedöglik. Mi történhetett? Lehet, hogy Ross Brawnék megijedtek Alonsótól, és túlterhelték a motort?
De egy motorhiba mindig benne van a pakliban, hiszen Schumacher annak is köszönhette, hogy két futammal a vége előtt beérte pontban ellenfelét, hogy Alonso két futammal ezelőtt, az Olasz Nagydíjon ugyanilyen motorhiba miatt esett ki. Sőt a múlt héten Kínában Massa autójában is motort cseréltek az időmérő előtt.
Ez volt a spanyol hetedik győzelme idén, pályafutása során ez a 15. elsősége. Az utolsó futamon, még ha Schumacher győz is, Fernando Alonsonak elég egyetlen pontocska is, hogy megszerezze második világbajnoki címét.
Az időmérőn a Toyoták jobbak voltak, mint a Hondák, de végül a házi versenyt az utóbbi csapat nyerte, miután Button mindkettőjüket megelőzte. Barrichello már az első körben a mezőny végére került, miután a rajt után megsérült a versenyautója orr-része. Jól ment Kimi Räikkönen is, aki 11. helyről egészen az ötödikig jutott.
A 2006-os Japán Nagydíj végeredménye:
1. ALONSO Renault M 1h23’53″413 219.983 Km/h
2. MASSA Ferrari B + 0’16″102 219.281 Km/h
3. FISICHELLA Renault M + 0’23″903 218.943 Km/h
4. BUTTON Honda M + 0’34″104 218.502 Km/h
5. RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0’43″505 218.097 Km/h
6. TRULLI Toyota B + 0’46″706 217.960 Km/h
7. R.SCHUMACHER Toyota B + 0’48″807 217.870 Km/h
8. HEIDFELD BMW Sauber M + 1’16″000 216.710 Km/h
9. KUBICA BMW Sauber M + 1’16″909 216.672 Km/h
10. ROSBERG Williams Cosworth B +1 kör
11. DE LA ROSA McLaren Mercedes M +1 kör
12. BARRICHELLO Honda M +1 kör
13. DOORNBOS RedBull Ferrari M +1 kör
14. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M +1 kör
15. SATO S. Aguri F1 Honda B +1 kör
16. MONTEIRO Midland Toyota B +2 kör
17. YAMAMOTO S. Aguri F1 Honda B +3 kör
Kiestek:
18. SPEED Toro Rosso Cosw. M +5 kör
19. WEBBER Williams Cosworth B +14 kör
20. M.SCHUMACHER Ferrari B +17 kör
21. COULTHARD RedBull Ferrari M +18 kör
22. ALBERS Midland Toyota B +33 kör
Fernando Alonso:
A verseny elején úgy gondoltam, nem vagyunk túl jó formában, de tudtam, hogy versenyképesek vagyunk. Vállaltam a kockázatot, és leelőztem Jarno Trullit, kihasználtam az alkalmat, aztán Ralf autójával volt valami, és ekkor ő mellette is elmentem. Aztán a boxban újra előrébb léptem.
A második részen arra gondoltam, hogy lehetséges megnyerni a versenyt, mert csak a felénél voltunk és csak öt másodpercre voltam Michaeltől. Majd mikor megláttam a pálya szélén, nem hittem a szememnek: a Ferrarinak mechanikai hibája van – nem sokszor lát ilyet az ember. Biztonsági játékot kell játszanunk, nem szabad túl nagy kockázatot vállalnunk Brazíliában, mert ugyanez könnyen megtörténhet velünk is.
Felipe Massa:
Problémám volt a gumikkal, ezért már a 16. körben ki kellett állnom. Lassú defektem volt. Ezután viszont Heidfeld mögé kerültem, aki elég lassú volt, így elvesztettem a lehetőséget, hogy Fernando elé kerüljek. Gondot okozott a gumik szemcsésedése és szél is, de a Renault sebessége volt a döntő.
Giancarlo Fisichella:
Nem indultam túl jól, mert pozíciót vesztettem Jarnóval szemben. Aztán próbáltam visszakapaszkodni, jól ment a boxtaktika, jók voltak a gumik, és kocsi is remek volt. Most azonban nem tudok örülni, mert csütörtökön elvesztettem a legjobb barátomat. Neki ajánlom ezt a harmadik helyet.