Átalakul a csapat
Az Alonso címvédésével végződött 2006-os idényben elsősorban a kocsik megbízhatóságával volt baj a Williamsnél. Webber tizenegyszer, Rosberg pedig kilencszer nem tudta műszaki hiba miatt befejezni a versenyt. Ráadásul a kiesések jelentős részét, állítólag kellő elővigyázatossággal el lehetett volna kerülni.
A mérnökök állandóan panaszkodtak a különböző hiányosságok miatt, de változások nem történtek. A minőség-ellenőrzés vezetőjét, ezért el is küldték a csapattól: „Az idei szezon után változtatásokra van szükség.” – nyilatkozta Patrick Head a Williams főmérnöke. Komoly elvárásai vannak Frank Williams-nek a nemrég leszerződtetett Ed Wood-dal szemben, aki korábban a Prodrive, a Ferrari és a Renault csapatánál dolgozott. A légellenállás területén is javulni akar az istálló, és ezért két rivális szakembert csábítottak magukhoz.
Elnézést kért a Williams
„Cserben hagytuk a pilótáinkat, elsősorban Nico Rosberget, és összesen 35 pontot loptunk el tőlük.” – kért személyesen bocsánatot a két érintettől Sam Michael, a csapat technikai igazgatója. Az újonc németnek különösen nehéz dolga volt, hiszen első szezonjában nem sokat gyakorolhatott az edzéseken. A 21 éves Rosberg általában hat körnél többet nem tett meg az aktuális helyszíneken, ráadásul többnyire már az első körökben kiesett, így jó pár Forma-1-es pályát még mindig nem ismer behatóan.
A pilótákat amúgy senki nem bírálja a csapatnál, a rossz szereplés oka egyértelműen a túl gyenge Cosworth-motor volt. A Renault-val és a Hondával több vb-címet is nyert a csapat, de idén közelébe sem kerültek a dobogónak. Az év elején még az élen volt a motorok terén a csapat, de a Cosworth nem bírta a fejlesztési versenyt az autógyártókkal.
Jövőre már nem is a leszerepelt Cosworth-erőforrások, hanem a Toyota duruzsol majd a kasztni alatt. Hogy ezzel mire lesz képes a Webber helyére leszerződtetett Alexander Wurz és Nico Rosberg? A téli tesztelések után okosabbak leszünk.
Vezéráldozat
A csapat legutóbb bejelentette, hogy az ügyvezető-igazgató, Chris Chapple is elhagyja posztját. Állítólag közös megegyezéssel távozik az igazgató, mert új kihívásokat keres. Chapple két éve érkezett a csapathoz, ahol vezetőként olyan, elsősorban a csapatot érintő fő döntésekben vett részt, mint a motorszállító és a szponzorok kiválasztása, írja a FigyelőNet.