Jövőre az 1-es illetve a 2-es rajtszámmal indulnak a McLaren-Mercedes versenyautói a Forma-1-es világbajnokságban. No nem azért, mert annyira jól sikerült a tavalyi évük, hiszen utoljára tíz éve volt a 2006-oshoz hasonlóan gyenge évük, futamgyőzelem nélkül. A rajtszámot Fernando Alonso, az átigazolt kétszeres világbajnok hozta magával.
A spanyol jövőre egy újonc csapattársat kap a GP2 bajnoka, Lewis Hamilton személyében. A tíz éve a McLaren illetve a Mercedes pártfogásában lévő fiataltól azt várják, hogy fenekestől felforgassa az F1-et, és 2008-ban akár már a világbajnoki címért hajtson. Az új páros nemcsak a mezőny, de csapat történetének legfiatalabb kettőse lesz.
Alonso nem is rejtette véka alá, mit is tervez 2007-ben az autosport.com-nak adott interjújában: „Az a célom, hogy újra világbajnok legyek. Úgy gondolom, hogy a McLaren is ismét világbajnok akar lenni. Ez lehetséges, erősek leszünk, nagyon optimista vagyok.”
2007-re azonban semmin nem kellett spórolnia a csapatnak, ha véletlenül ilyen oka lett volna a tavalyi kudarcnak. A jövő évtől ugyanis, 30 év után, újra névadó szponzora lesz a csapatnak a Ferraritól elcsábított Vodafone, a világ legnagyobb mobilszolgáltatójának megjelenésével.
A folyékony vas
Van azonban egy nagyon fontos sarokköve a győzelemnek. Kell egy jó autó! Nem is akármilyen, piszkosul gyors, de egyben megbízható is, másként nem megy. Mindezt főleg Neil Oatley-n, a tervezésért és fejlesztésért felelős igazgatón kell majd számon kérni. Hiába a McLarené a statisztikailag legjobb aktív versenyző, „autó” nélkül ő is hasonló sorsa juthat, mint Kimi Räikkönen. Nagy remények, jó pár műszaki hiba és nagy semmi.
Valenciában viszont a mai nap hatalmas népünnepély keretében bemutatták a csapat új, győzelemre termett versenyautóját. A nap folyamán a két pilóta 150 ezer néző előtt parádézott a tavalyi versenyautókkal, de színre léptek a tesztpilóták, Pedro de la Rosa és Garry Paffett is. Ezek után mutatták be hat órakor az MP4-22 névre keresztelt 2007-es ezüstnyilat.
Az együléses versenyautó tervezése még 2005 decemberében indult, 2006 májusában pedig már a szélcsatornás vizsgálatoknál tartottak. Komoly változtatásokat végeztek a tavalyi modellhez képest a pilóták biztonsága érdekében. A hátsó ütközési rész szélesebb és tompább kivitelben született meg, míg oldalt egy 6 milliméteres extra panellel védik a pilótát más autóktól és tárgyaktól.
Az autón egyértelműen látszik, hogy nem egy teljesen új koncepció alapján, hanem a 2006-os modell továbbfejlesztéseként született meg. Az avatatlan szemnek a legnagyobb látványosságot nem az új spoilerek, hanem az eltérő fényezés jelenti. Bár sok dolgot átterveztek, a karosszéria továbbra is egy folyékony massza hatását kelti.
Erő és tapadás
Egy mindössze 95 kilogrammos, 2,4 literes V8-as Mercedes-Benz motor repíti majd 2007-ben a McLarent, amihez 7+1 fokozatú félautomata nyomatékváltó tartozik.
Persze sokat kell még dolgozni, hogy az új szerkezetű Bridgestone gumikhoz belőjék a versenyautót, de Alonso szerint nincs gond: „Úgy vélem, a Bridgestone gumik segítik a McLarent, miután a tavalyi év utolsó három tesztjén nagyon gyors volt az autó az új gumikkal. Könnyű volt vezetnem az autót és igazán versenyképesnek tűnt.”
Erre majd velük együtt mis választ kapunk márciusban, amikor a Ferrari és a Renault megpróbálja visszavenni a koronát Alonsótól.