Nem kis feladat vár az új autóra, hiszen bár BMW Saubernek hívják a csapatot, ez a BMW profi gyári csapata, amelynek egy célja van, a győzelem. Tavaly, miután felvásárolta a bajor gyártó a Saubert, még elsősorban a csapatépítéssel foglalkozott, de immár a versenyzésé a főszerep. Ennek ellenére Robert Kubica megszerezte a csapat első dobogós eredményét az Olasz Nagydíjon.
„Kétéves felzárkózási fázisunk közepén vagyunk, ami magában foglalta azt is, hogy 275-ről 400-ra növeltük a csapat dolgozóinak létszámát, ami 430-ra fog még bővülni. Az új gyárunk is épül már. A szélcsatornában a két műszakos helyett áttértünk a három műszakos munkára, van egy újabb szuperszámítógépünk a szimulációkhoz, és kibővítettük a tesztcsapatot is” -mesélt a bemutatón az eltelt 20-24 hónapról Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója.
Nem is akármilyen autó született a tél folyamán: „Ez nem egy hagyományos bemutató, ez az első autó, amit az új csapat tervezett, ez az első igazi BMW-Sauber versenyautó” – tette hozzá Theissen.
Az autó hátulja az új biztonsági szabályok miatt alacsonyabb és vékonyabb, mint a korábbi modellé. A tavalyi versenyautóhoz képest magasabbra került az új együléses orra, de rövidebbre is szabták azt, az autó teljes hossza 4580 milliméter. Nagyobb lett a légbevezető nyílás is, miután megváltoztatták a jármű hűtőrendszerét. Mindez azonban alig észrevehető.
Természetesen megmaradt az autó fehér alapszíne, amin a kék is domináns, és némi piros is feltűnik. Azt, hogy az autó továbbra is a legerősebbek között legyen, egy 90 fokos hengerszöggel gyártott V8-as blokk gondoskodik. A 2,4 literes motor csupán 95 kilogramm.
Komoly elvárások vannak az új csapattal szemben, amit Theissen is megfogalmazott: „Nagyon jó évünk volt, tavaly a nyolcadikról az ötödik helyre kerültünk a bajnokságban, mialatt megszereztük első dobogós eredményünket is. De most szeretnénk megtenni a következő lépést ezzel az autóval, hogy közelebb kerüljünk a legjobb csapatokhoz. Idén a terv szerint saját erőből kell a dobogóig jutnunk, és meg kell szereznünk első győzelmünket.”
A versenyautókat Robert Kubica és Nick Heidfeld vezeti a következő évben, mialatt a csapat tesztpilótái Sebastien Vettel és Timo Glock lesznek. Érdekes, úgy tűnik, Heidfeld szeretné pótolni a kirúgott Jacques Villeneuve-öt a csapatnál, legalábbis borotválatlan arca erre utalt.
Egy órától az érdemi munka is megindul az új versenyautóval, miután a valenciai versenypályán megkezdik az első teszteket vele.