Már csak két hónap van hátra az első futam, az Ausztrál Nagydíj rajtjáig, így a csapatok gőzerővel dolgoznak. A Renault nem is várta meg a jövő heti bemutatót, és már pályára küldte a versenyautót. Új tesztpilótájuk, ifj. Nelson Piquet már a múlt héten, míg Giancarlo Fisichella a napokban vezetheti a járművet Jerezben.
Ami azonnal feltűnhet mindenkinek, hogy az autó nem a 2006-os világoskék-sárga, hanem egy átmenetinek tekinthető sötétkék-sárga fényezéssel körözött. Elképzelhető, hogy ez a kék marad, és e mellé vetik be az ING narancssárga színét, hiszen ezek szerepelnek az ING logójában.
A leginkább feltűnő változás az autó oldalszekrényeinél keresendő. A visszapillantók új helyre és új formában kerültek fel a járgányra. A Ferrari megoldását továbbfejlesztve a tükrök a kerekekről leváló, amúgy haszontalan légörvénybe kerültek, illetve a tartószár stabilizálja a mellette haladó légtömeget. Ezzel párhuzamosan az első légterelőktől szabadon halad tovább a levegő a hátsó szárnyig.
Ezenkívül a Renault is beveti az először a Ferrari által alkalmazott keréktakarókat a hátsó felniknél, amelyek a fékek hűtését segítik.
Fisichella annak ellenére elégedetten nyilatkozott a tesztről, hogy a versenyautó motorja meghibásodott, így 33 kör után be kellett fejeznie a munkát:
„Nehéz pontos véleményt megfogalmaznom az autó teljesítményéről vagy irányíthatóságáról, mert a pálya igen piszkos volt, és elég rövidre sikerült a mai nap egy motorhiba miatt Az autó a várakozásainknak megfelelően reagált, ugyanolyan jó érzés vezetni, akár az R25-öst, illetve az R26-ost. Ez egy jó jel a fejlesztés ezen szakaszában, és már alig várjuk, hogy holnap folytathassuk a munkát.” – mondta az olasz.