A héten a barcelonai versenypályán feltűnt a Honda 2007-es Forma-1-es versenyautója, Rubens Barrichellóval a volán mögött. Azonnal látszik, hogy az autó nem a szokott fehér-vörös japán színekben pompázik, hanem fekete. Ám ez nem a csapat új versenyszíne, a 2007-es fényezést majd a jövő hónapban ismerhetjük meg. Biztosak lehetünk azonban abban, hogy a Hondára az 1964 óta jellemző tört fehér megjelenik majd.
Az új versenyautóról a csapatvezető, Nick Fry elmondta, hogy ez az első önálló versenyautó, mióta a Honda felvásárolta a csapatot. „Rendkívül fontos nekünk ez az autó, ez az első igazi Honda 1968 óta. Számos olyan újító megoldás látható az RA107-esen, ami igazi Hondává teszi.”
Kevesebbet fogyaszt, mint tavaly
Sokat segített a csapatnak tervezésben, hogy a tavalyi évben elkészült az új szélcsatorna, ahol immár 1:1-es arányú modellekkel tesztelhettek. Az R107-es nem egy tökéletesen új autó, hanem a 2006-os versenygép alapjaiból fejlesztették tovább. Elsősorban a kipufogó és a hűtők környékén történtek változások a karosszérián.
„A legtöbb változtatást az aerodinamikai hatékonyság növelése érdekében tettük, mialatt a karosszéria szerkezetét úgy alakítottuk át, hogy megfeleljen az új biztonsági előírásoknak. Mindezt úgy értük el, hogy az autó tömegét sikerült csökkentenünk. Az RA107-es kormányzása és felfüggesztése sokkal jobban illik az új Bridgestone gumikhoz, de azokhoz igazítottuk a kipörgésgáltó működését is.” – árulta el Shuhei Nakamoto, vezető technikai igazgató.
Miután a motorok fejlesztését befagyasztották, a Honda sem a teljesítményre helyezte a hangsúlyt, ehelyett a jobban használható nyomatékkarakterisztikára, illetve alacsonyabb fogyasztásra törekedtek.
Két esélyes a Vb címre
A Forma-1-ben sokan vallják, hogy az állandóság, a kiszámíthatóság javítja a csapat teljesítményét. Ez előnyére válhat a Hondának, hiszen sem a menedzsmentben, sem pilótafronton nem történt komoly változás. A versenyeken 2007-ben is Jenson Button és a Hondánál második idényét kezdő Rubens Barrichello szerepel majd.
„Rubens tavaly megismerte a csapat működését, és látszódott, hogy az év végére sokat fejlődtünk, hiszek benne, hogy ezt folytatni tudjuk.” – mondta Gil de Ferran, a Honda sportigazgatója, majd hozzátette: „Úgy gondolom mind Jenson, mind Rubens olyan helyzetben van, hogy harcba szállhat a világbajnoki címért.
Jenson az egyik legjobb pilóta a jelenlegi Forma-1-es mezőnyben, rendkívül tapasztalt, agresszív, gyors és kiemelkedően ismeri az autó viselkedését. Tavaly Magyarországon megmutathatta a világnak mire is képes, remélhetőleg a jövőben több ilyen lehetősége lesz.”
Miután a csapat a Hungaroringen megszerezte első önálló futamgyőzelmét, illetve a világbajnoki pontversenyben a negyedik helyig jutottak, 2007-re új célt tűztek maguk elé. Fry erről így beszélt: „Célunk egész évben egyenletes teljesítményt nyújtani, és végig versenyképesnek lenni. Ezt sajnos eddig nem sikerült elérnünk. Tavaly megízleltük a győzelem ízét, és még éhesebbek lettük. Biztos vagyok benne, hogy idén is nyerni fogunk, talán többször is.”