Harcra kész a Red Bull új autója
Barcelona közelében, a Katalán versenypályán mutatta be 2007-es versenyautóját a Red Bull Racing. Az RB3-as már teljes egészében Adrian Newey vezetésével született meg. A szakembert 2005 végén sikerült elcsábítania a Red Bullnak a McLarentől, így a tavalyi autón csak kisebb változások születtek, a nagy áttörést az idei évtől várják. Newey nem is tagadta meg múltját, elárulta, több dolog is van az autón, ami hasonlíthat a McLarenére, hiszen felhasználta az ott szerzett tudását, de a legtöbb újdonság egyedi ötlet alapján készült.

Átalakult az első szárny, keskenyebb orrkúpot alakítottak ki, ami meredekebben törik le, az oldalsó dobozok pedig formájukban és a hűtőnyílás méretében is megváltoztak, s persze nem maradt érintetlen a hátsó szárny sem. Ahogy a Renault-nál, itt is új helyre került a visszapillantó tükör, már nem zavarja a karosszéria és a kerekek között áramló levegőt.

Bár az autó tervezésénél teljesen tiszta lappal kezdtek – nem a tavalyi RB2-est fejlesztették tovább -, ennek ellenére sok részletében hasonlít elődjére. Newey ezt így indokolta: „Három éve változatlanok a szabályok, legutóbb 2005 előtt volt változás az aerodinamikai előírásokban. Még a V10-esről V8-as motorokra való áttérés sem volt komolyabb hatással az autók külsejére. Emiatt az új autó a korábbi ötletek továbbfejlesztése, de agresszív megoldásokat választottunk, amitől előrelépést várunk.”

Míg 2006-ban Ferrari motorokkal indultak a Red Bull autói, addig idén már a világbajnok Renault V8-asait építik be. Korábban az a hír járta, hogy Newey akarta a váltást, mert a francia motor kisebb hűtéssel is beéri, így más karosszériát lehet köré tervezni. Newey most azt mondta, mivel a jelenlegi V8-asok nagyon hasonlítanak egymásra, nincs sok különbség a tervezési filozófiában.

Attól sem kell aggódniuk, hogy valami diszkontmotort kapnak a Renault-tól: „Tökéletesen ugyanolyan motorokat szállítunk a Red Bullnak és a saját csapatunknak. Persze az elsődleges a házi csapat, de a lehető legjobbat nyújtjuk majd a Red Bullnak is” – mondta Rob White, a Red Bull motorokért felelős technikai igazgatója, aki szntén részt vett a bemutatón.

Miután a Red Bull eddig Michelin abroncsokkal versenyzett, számukra is komoly változást jelent, hogy 2007-ben mindenki ugyanolyan Bridgestone gumikat használ. „Komoly kutatások után úgy terveztük meg az autót, hogy minél rugalmasabban tudjuk majd hozzáigazítani a beállításokat a számunkra ismeretlen gumikhoz” – árulta el Newey.

Továbbra is a csapat tagja David Coulthard, aki mellé leigazolták a Williamstől Mark Webbert, ő Christian Klien helyét vette át, aki a Honda tesztpilótájaként dolgozik tovább. A Red Bull tesztpilótái 2007-ben Michael Ammermueller és Robert Doornbos lesznek.

Éppen az ausztrál Webber miatt választotta a Red Bull Január 26-át a bemutató napjául, mert ekkor ünneplik az Ausztrália Napot.