A Forma-1-ben csak 15 hónapja jelen lévő csapat idei versenyautója a tavaly óta állandó sietségben folytatott fejlesztések eredménye. Vagy mégsem. Vannak ugyanis olyanok – főképp a Williams és a Spyker csapatnál -, akik szerint csak a tavalyi Honda RA106-nak kis ráncfelvarráson átesett verziója.
Mindenesetre új elem a karbonházas sebességváltó, ami jobb súlyelosztást tesz majd lehetővé, és láthatóan különbözik az első szárny is a téli teszteken használttól és az RA106-tól is. Az SA07 ugyanazzal a motorral fut, mint a 2006-os évad végén, és amit a „nagy” Honda csapat is használ, ez pedig nagyobb és megbízhatóbb teljesítményt jelenthet az idényre.
A fejlesztések során két problémán dolgoztak sokat az Agurinál: komoly gondjaik akadtak a hátsó légterelő alkatrészekkel, és mivel a FIA szabályzata szerinti törésteszteken sem szerepeltek megfelelően, ezért az orr-részt is át kellett tervezniük.
Az új autó fejlesztéséről és a csapatot ért vádakról a Super Aguri ügyvezető igazgatója, Daniele Audetto a következőket nyilatkozta:
„Jó versenyt remélünk. Bízunk benne, hogy mindenki belátja, ez a mi autónk. (…) Tudjuk, hogy mit tettünk, teszünk, és hogy az teljesen szabályos. Nem akarunk csalni.”
„Azt tehetnek, amit akarnak [a Williams és a Spyker], nem akadályozhatjuk meg őket. Ha panaszuk van, csak tessék. Majd kiderül, hogy igazuk van-e, vagy nincs. De nekünk igazunk van ” – jelentette ki Audetto.
Az igazgató szerint a riválisok jogi lépésekkel való fenyegetése ártott a csapatnak a szponzorok szempontjából:
„Egy új csapatnak nehéz szponzort találni, úgy meg főképp, ha a lapokban azt írják, hogy nem vagyunk szabályosak, és hogy részt sem vehetünk a bajnokságban. Ez nagyon rossz hatással volt a tárgyalásainkra” – panaszolta.
A Super Aguri célja idén elsősorban a mezőny hátsó részében elhelyezkedő többi csapat – a Spyker, a Toro Rosso, és a Williams (?) – beérése, megverése lehet. Takuma Sato és Anthony Davidson is kijelentette, hogy szeretne pontot szerezni 2007-ben.
A csapat a 2006-os idény nagy részében szenvedett, a futamok felén célba sem értek az autóik. Csak az utolsó egy-két nagydíjon tudtak versenyképesebb formát mutatni, Japánban megelőztek egy Spykert, Brazíliában pedig komoly meglepetést okozva Sato a 10. helyen ért célba, négy másik versenyzőt is maga mögé utasítva.
Hamarosan kiderül, hogy csak a szerencse segítette őket, vagy valóban fel tudnak zárkózni a többi csapathoz.