Ha a teszteket nézzük, úgy tűnik, a Ferrari a legnagyobb esélyese az első versenynek, akik a tavalyi év folytatásaként tartották vezető formájukat. Ezzel szemben a Renault vesztett a sebességéből, így jelenleg üldöző pozícióban lehet. Helyette a Fernando Alonsóval megerősödött McLaren az, aki versenyre kelhet a maranellóiakkal. Ha hihetünk a teszteknek, akkor Felipe Massa van jobb formában, hiszen rendre gyorsabb volt újdonsült csapattársánál, Kimi Räikkönennél.
Bár a felkészülés alatt a Honda és a Toyota is fogadkozott, igen gyengének tűnnek, csakúgy, mint az Adrian Newey-féle új autóval készülő Red Bull. Velük szemben a Williams a tavalyi, sikertelen év után ismét versenyképesnek látszik, csakúgy, mint a BMW, ahol elsősorban a megbízhatósággal vannak még gondok.
Mindez azonban csak spekuláció, hiszen a tesztek Spanyolországban és Bahreinben zajlottak, nem Ausztráliában és a próbák is teljesen mások, mint a versenyek. Mindenki azt várja a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjtól, hogy majd sok kérdésre választ ad. Ám a múlt azt mutatja, inkább sokkal több kérdést vet fel. A melbourne-i pályán nem domborodik ki egyértelműen az autók valós potenciálja.
A pálya és a verseny:
Melbourne-ben kevés előzési pont van, így sok múlik majd az időmérőn nyújtott teljesítményen. Az új szabályok
miatt nehéz megjósolni a csapatok taktikáját, de várhatóan a legtöbben idén is kétszer cserélnek majd gumit.
A mezőny eleje azonban próbálkozhat három tankolással is, így a könnyű autóval elszakadhatnak üldözőiktől. Most elválik, ki hogyan tudja az azonos gumikból a legtöbbet kihozni.
A 16 kanyarral tűzdelt 5303 méter hosszú ausztrál pályán a tapadás viszonylag rossz a hétvége elején, hiszen Monacóhoz hasonlóan ez is utcai pálya. A verseny idejére azonban a felhordott gumiktól jelentősen feljavul az állapota.
Fontos szerep jut a fékeknek, hiszen pálya hosszú egyeneseit sikánok törik meg, hatszor is szinte végsebességről lassítanak majd a versenyzők, akiknek a huplis útfelületre is figyelniük kell. Hibázni nemigen lehet, mert a betonfalak igen közel vannak.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ:
Időmérő edzés: 2007.03.17-én magyar idő szerint 04:00 órakor kezdődik.
Futam: Az 58-körös Ausztrál Nagydíj március 18-án 04:00 órakor indul.
2006-os dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Kimi Räikkönen, 3. Ralf Schumacher
Pályarekord: 1 perc 24.125 másodperc, Michael Schumacher – Ferrari