Ahogy már korábban írtunk róla, sokan kétségbe vonják a japán kiscsapat új autójának, az SA07-nek az eredetiségét. Úgy tűnik, a Spyker csapat most beváltja korábbi fenyegetését, és jogi útra tereli az ügyet.
Az ausztrál nagydíj hétvégéjén önmagához mérten kiválóan szereplő Super Aguri csapat SA07-ese a gyári Honda csapat tavalyi versenyautójának továbbfejlesztése, és mivel a szabályok szerint minden istállónak saját fejlesztésű autóval kell indulnia, így nehéz helyzetbe kerülhet Aguri Suzuki csapata.
Korábban a Toro Rossót is hasonló vádak érték, hogy a Spyker ellenük miért nem tett panaszt, nem tudjuk. De talán nem járunk rossz nyomon, ha a közös motorszállító – a Ferrari – jelentette kapcsolatot sejtjük a háttérben.
A Spyker vezetői jogi úton akarnak érvényt szerezni igazuknak, mert az Aguri eredményét nem óvhatják meg. A műszaki megoldásokkal kapcsolatos óvást a csütörtöki gépátvételt követő két órán belül kell benyújtani a versenybíróknál. Ám ezt a Spyker csapatfőnöke, Colin Kolles szerint azért nem tették meg, mert akkor még az Aguri autója egyetlen kört sem tett meg, illetve szükségük volt még bizonyítékokra.
Állítólag Bernie Ecclestone is javaslatot tett a probléma megoldására, mégpedig azt, hogy a Toro Rosso és a Super Aguri ebben az évben nem kapnának konstruktőri pontokat, csupán pilótáik versenghetnének az egyéni pontokért. Ezt azonban vélhetően nem fogadják el, hiszen ekkor nem részesülhetnének a televíziós jogdíjak után befolyó összegekből.