Remeklő és leégett újoncok
Alonsót is megelőzte

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso csapattársa, Hamilton remekül helyt állt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. A rajtot jól elkapta, és bár a rajt-cél győzelmet arató Kimi Räikkönent ugyan nem volt esélye elkapni, de spanyol csapattársát otthagyta. Alonso csak a jobb taktikájának köszönhette, hogy végül az első színes bőrű F1-pilóta előtt tudta befejezni a versenyt.

Hamilton tehát egy harmadik hellyel mutatkozott be a száguldó cirkuszban, amire évek óta nem volt példa. Érthetően boldog volt a 22 éves tehetség a verseny után: „Extázisban vagyok, megvalósult az álmom életem első F1-es futamán. Elkövettem néhány kisebb hibát, de ezekből is tanulni fogok. A második boxkiállásnál Fernando megelőzött, mert tovább maradt a pályán és a gyors körrel elém került. Így is gyönyörű nap a mai.”

Briatore pilótáját kritizálta

Heikki Kovalainen bemutatkozása ehhez képest elég gyatrára sikeredett, a finn újonc 1 kör hátránnyal a tizedik lett. Flavio Briatore, a Forma-1-es Renault csapatfőnöke sem vette védelmébe fiatal pilótáját.

„Nincs mit szépíteni, az egész világ láthatta mit művelt a gyerek” – nyilatkozta Briatore. „Ha védeném, mindenki idiótának nézne. Hibát hibára halmozott, többször is elhagyta a pályát, pedig pontszerző helyen is végezhetett volna. Jól ismerem a fiút, fogalmam sincs mi történhetett vele. Hihetetlenül gyenge volt ezen a napon.”

Kovalainen a világbajnok Fernando Alonso helyére került a Renault-nál. Egy hónapja még azt mondta róla Briatore: „Heikki engem Michael Schumacherre és a fiatal Alonsóra emlékeztet. Óriási jövő várhat rá. Ő a mi legnagyobb befektetésünk.”

Hibázott, de elégedett

A mezőny harmadik újonca a német Adrian Sutil, aki igen kalandos versenyen van túl. A Spyker-Ferrari versenyzője szinte minden hibát elkövetett, amit a kezdők szoktak. Jól rajtolt, de az első kanyarban összeütközött a Super Agurit hajtó Anthony Davidsonnal.

„Az eset után szabadon autózhattam, ekkor odaléptem és hasonló köridőket értem el, mint az előttem autózó csoport.” – mesélte a verseny első feléről Sutil. Csakhogy ekkor még korántsem volt vége. A pilóta ahogy a legtöbben kétkerékcserés taktikával autózott, ám mégis négyszer kellett a boxba hajtani. Mégpedig azért, mert kétszer is áthajtásos büntetést kapott.

Előbb a lekörözésekkor nem figyelt a kék zászlóra, másodszorra pedig az első büntetésből visszatérve ráment a boxutca kijáratánál lévő fehér vonalra. Három kör alatt háromszor járt a boxban. „Ez csak tapasztalat kérdése úgy gondolom. Ezután ennél csak jobban csinálhatom.” – értékelte saját teljesítményét a pilóta, majd elmondta: „Az autó alapjaiban jó, így a következő futamokon versenyképesebbek lehetünk.”

Forrás: FigyelőNet