Az ügy még a Toro Rosso idei autójának bemutatásakor kezdődött, akkor a Spyker és a Williams csapat is kilátásba helyezte a jogi lépéseket, ugyanis az STR és a Red Bull versenygépét is Adrian Newey tervezte. Sokak szerint csak a motor (Ferrari és Renault) és a festés a különbség közöttük.
Ezután jött a múlt hét elején a Super Aguri SA07-esének melbourne-i bemutatója, ami pedig a gyári Honda csapat tavalyi autójának továbbfejlesztése, ezzel új lendületet kapott az eredetiségvita. Természetesen a Toro Rosso és az Aguri sem ismeri el a vádakat.
A Spyker azt szeretné elérni, hogy a világbajnokságban csak a valóban saját fejlesztésű, gyártású autóval induló csapatok kapjanak pontot a konstruktőri versenyben. Hivatkozási alapjuk az ún. Concorde Agreement (a F1-ben részt vevő csapatok megállapodása). Colin Kolles, a Spyker csapatfőnöke világosan kifejtette: „Van egy konstruktőri világbajnokság, ismétlem: konstruktőri. Így áll a Concorde Agreementben. Nincs többes szám, mindenkinek magának kell építenie a saját autóját, ettől lesz konstruktőr.”
Külön pikantériája az esetnek, hogy a vádló (a Spyker) és az egyik vádlott (a Toro Rosso) ugyanattól a szállítótól vásárolja a motorokat. Ez a szállító pedig nem más, mint a Forma-1 legtekintélyesebb résztvevője, a Ferrari. Könnyen lehet, hogy a háttérben az olaszok is beavatkoznak majd az ügybe. Egyelőre figyeljük a híreket.