A Forma-1 két, technikai kérdésekben gyakran megszólaló figurája, a williamses Sam Michael és a spykeres Mike Gascoyne egyetértenek abban, hogy a versenyzés szempontjából nem sokat számít majd a kipörgésgátló jövő évi betiltása, legfeljebb a gázzal ügyesebben bánó versenyzőknek jelent egy kis előnyt.
A Williams technikai igazgatója, Sam Michael ezt nyilatkozta:
„A verseny nem lesz nagyon más. Talán egy kicsit több hiba lesz és a versenyzőknek jobban kell vigyázniuk a hátsó gumijaikra. Azok fognak villantani, akik jobban érzik a gázt és a hátsó kerekeket. De nagyon meg lennék lepve, ha ettől izgalmasabb lenne a verseny.”
Mike Gascoyne, aki nemrég még a menetstabilizátor lehetséges bevezetése ellen kelt ki – amely eszköz nagyon hasonló szerepű, mint a kipörgésgátló -, most nem tulajdonít különösebb jelentőséget a kipörgésgátló betiltásának.
„Mint mindig, most sem hiszem, hogy ez változást jelent majd a rajtrács elején folyó küzdelemben” – mondta a Spyker technikai vezetője.
Sam Michael inkább abban látja a különbséget a jelen és a kipörgésgátló betiltása utáni időszak közt, hogy a csapatoknak sokat kell majd dolgozni az átálláson, ugyanis a technológia már nagyon szervesen beépült az autókba.
„Sok-sok munka lesz ez nekünk, mert az egész rendszer egységben működik a kipörgésgátlóval. Jelenleg minden automatizált, a pilóták csak tövig nyomják a gázt. Nincs szükség finom munkára, az elektronika mindent elvégez helyettük. Tagadhatatlan, hogy ezzel sokat vesztenek majd.”
Mario Theissen hozzászólását még várjuk.