Végleges a gumijelölés? 1
Végleges a gumijelölés? 9 Még az ausztrál nagydíj előtt határozta el az FIA, hogy a versenyeken kötelezően használt kétféle gumikeveréket valamilyen jól látható jelzéssel kell megkülönböztetni. A Melbourne-ben használt 3 cm-s fehér pötty azonban kudarcnak bizonyult, senki nem volt vele elégedett. A múlt heti sepangi teszten két új módszert próbáltak ki, ezek közül az egyik, amit most hosszú távon is alkalmazni akarnak.

Williams technikai igazgatója, Sam Michael vetette fel, hogy a gumik barázdáját kellene befesteni, mert az nem kopik és elég jól látható. A Bridgestone szakemberei most ezt a megoldást választották.

A maláj nagydíj hétvégéjén a gumik belülről számított második barázdáját egy fehér csíkkal fogják jelölni. A Bridgestone szóvivője a következőket nyilatkozta: „Bízunk benne, hogy megmaradhatunk ennél az elképzelésnél. Ha mindenki elégedett lesz vele, akkor szeretnénk ezt alkalmazni az idény hátralevő részében is.”

Kees van der Grint, a gumigyártó főpályamérnöke pedig arról beszélt, hogy milyenek a kilátásaik a Sepangban várható forróság és eső szempontjából.

„Sokat tanultunk a múlt heti tesztekből. A két legkeményebb keveréket választjuk, amik ugyan a friss (még fel nem gumizott) pályán nem tapadnak ideálisan, de ahogy javul a pálya állapota, már megfelelőek lesznek. A teszten esőben is futottunk, így az esőgumikat is kipróbálhattuk. Az esőben gyakori probléma, hogy a gumi nem tud eléggé felmelegedni, de mivel itt az eső is forró víz, ezzel most nem lesz gond.” – mondta Grint.