Három héttel a 2007-es szezon első versenye az Ausztrál Nagydíj után itt a második futam ezúttal Malajziában. Melbourne-ben a Ferrari, azaz inkább Kimi Räikkönen kimagaslott a mezőnyből, sima rajt cél győzelemmel biztosította a híveket, Michael Schumacher helyére a legjobb ember érkezett.

Ám ezt beárnyalja az a tény, hogy Felipe Massa váltóhiba miatt, illetve egy motorcsere következtében az utolsó

Indul a Maláj Nagydíj 1
Indul a Maláj Nagydíj 49


helyről rajtolt. Tehát vannak még gondok, sőt ezúttal a finn aggódhat igazán, mert a melbourne-i futam végén autójából szivárgott a hűtőfolyadék és a motor felforrósodott. A hétvégén pedig igazi motorgyilkos pályára érkezik a mezőny, nem kizárt, hogy kicserélik az erőforrást a versenyautóban.

Ferrari a favorit, és ezúttal is elsősorban a McLarenre kell figyelnie. Míg az olaszok Ezen felül, míg tavaly a felxi-szárnyak körül volt botrány, most a Ferrari és a BMW padlómezeit tiltotta be az FIA. Ennek ellenére Sepangban is aváltozatlan autóval érkeznek, addig a wokingiak új elemekkel készülnek az ázsiai futamra és fogadkoznak, hogy felzárkóznak. Komoly előrelépésre számít a világbajnok Renault csapat is, ahol elsősorban Heikki Kovalainentől várnak nagy fejlődést.

Az üldözőknek, köztük a BMW-nek segíthet, hogy a csapatok a múlt héten tesztelhettek Sepangban, így már tisztában vannak az új gumik és aero elemek teljesítményével az 1999-be épített pályán, nem mellesleg a pilóták is akklimatizálódhattak a magas páratartalomhoz és hőmérséklethez.

A pálya és verseny:

Az 5543 méteres sepangi pályán elsősorban a gumiknak és a motoroknak kell toppon lenni a győzelemhez. Az autókat megterheli a magasabb hőmérséklet, így azok ilyenkor speciális karosszériát kapnak, nehogy a motor túlmelegedjen. Ezért kritikus pontja a tankolás és a rajtprocedúra a versenynek, amikor nincs menetszél. Most kiderül mennyire sikerült tartós motorokat gyártaniuk a csapatoknak.

Nagy terhelés jut a gumikra is, ez a pálya köztudottan erősen koptatja az abroncsokat. Ám nemcsak a meleg, hanem

Indul a Maláj Nagydíj 50


az eső is megkeserítheti a csapatok életét, bármelyik pillanatban érkezhet egy trópusi vihar, amely alapvetően befolyásolhatja az időmérő, vagy a verseny menetét. Az időjósok vasárnapra ígérnek zuhét. A gumiknál további érdekesség az új jelölés, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy tudják mikor használnak lágyabb illetve keményebb abroncsot a csapatok.

Két hosszabb és több, kisebb egyenest tartalmaz a pálya, amelyen leginkább a két hosszú szakasz találkozásánál tudnak a pilóták előzni, a pálya igen széles, így több részén is könnyebb előrébb kerülni, mint általában A pilótákat is próbára teszi a meleg, nem ritka, hogy 50 fok van a pilótafülkében, ami miatt a pilóták rengeteg folyadékot veszítenek, az pedig hibázáshoz vezethet. Meglátjuk!

MALÁJ NAGYDÍJ:

Időmérő edzés: 2007.04.07-én magyar idő szerint 08:00 órakor kezdődik.
Futam: Az 56-körös Maláj Nagydíj április 8-án 09:00 órakor indul.
2006-os dobogó: 1. Giancarlo Fisichella, 2. Fernando Alonso, 3. Jenson Button
Pályarekord: 1 perc 33.840 másodperc, Juan Pablo Montoya ? McLaren

Aki nem akar olvasni, az nézzen videót: