„Hasonló köröket fut az első 4-5 pilóta. Lehetne ez egy szoros verseny, ha nem szakadtak volna így szét a körülmények miatt. Alonso az első tíz körben nyerte meg ezt a futamot” – mondta az RTL Klub kommentátora, Czollner Gyula a verseny felénél.

 

Kettős McLaren siker Malajziában 1
Kettős McLaren siker Malajziában 115


És tényleg, a McLaren annyira fölényes volt a Maláj Nagydíjon, mint Räikkönen Ausztráliában. Ám nem feltétlenül csak a wokingi csapat fejlődésének eredményét láthattuk, de úgy tűnt komoly tapadás gondjaik voltak a Ferrariknak.

 

Mindkét McLaren fantasztikusan rajtolt, lenyomták a Ferrarikat. Lewis Hamilton követte Fernando Alonsót és nemcsak Kimi Räikkönent előzte meg, de Felipe Massát is. Később kiderült, hogy Hamilton autója jobban meg is volt tankolva.

 

Hamilton a további körökben is folytatta a parádét. A fiatal brit oktatta a Ferrari brazilját, beültette a hintába, ezért Massa olyan helyen próbált előzni, ahol nem lehetett, miután a poros részen próbálta kifékezni ellenfelét megcsúszott. Visszatért ugyan a fűről, de visszaesett az ötödik helyre. Eközben az élen álló Fernando Alonso simán ellépett és az első kerékcseréig több mint 12 másodperces előnyre tett szert. Ekkor fulladt unalomba a sepangi verseny.

 

Kettős McLaren siker Malajziában 116


Jól jelzi, hogy mennyire nézhetetlen, unalmas verseny volt, hogy a rendező sokáig azt mutatta, hogy a 13-17. helyen hogyan vonatoznak a BMW, a Honda, a Toyota, a Toro Rosso versenyzői. Gondolom bízott benne, hátha történik valami.

 

Az ötödik körben kialakult a verseny végeredménye, már ami az első öt pilótát illeti. Mögöttük sokáig remekül tartotta magát Nico Rosberg a Willliams-el, de 13 körrel a vége előtt a motor tönkrement. Így a világbajnoki címvédő Renault csapat mindkét autója pontot kapott.

 

A futam utolsó 6-8 köre nyújtott némi izgalmat, amikor Hamilton körönként fél másodperccel lassabb volt Räikkönennél, aki így felzárkózott, de előzési pozícióba nem került.  Hamilton eddig kér futamon indult és mindkétszer dobogóra állhatott.

 

Kettős McLaren siker Malajziában 117


A kétszeres világbajnoknak ez volt idén az első győzelme, de pályafutása során már tizenhatodik alkalommal állhatott a dobogóra. Sepangi győzelmével a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést a spanyol pilóta.

 

Érdekes momentuma volt a futamnak a Honda teljesítménye. Jenson Button, aki a 15. helyről rajtolt a 12. helyen fejezte be a versenyt. Rubens Barrichello viszont őt is megelőzte, pedig nemhogy utolsóként rajtolt – motorcsere miatt -, de a boxutcából indult a mezőny után. 

 

 

A Maláj Nagydíj végeredménye:

 

1.  F. Alonso        McLaren-Mercedes     (B)  1ó32:14.930

2.  L. Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  +    17.557 mp.

3.  K. Räikkönen     Ferrari              (B)  +    18.339

4.  N. Heidfeld      BMW Sauber           (B)  +    33.777

5.  F. Massa         Ferrari              (B)  +    36.705

6.  G. Fisichella    Renault              (B)  +  1:05.638

7.  J. Trulli        Toyota               (B)  +  1:10.132

8.  H. Kovalainen    Renault              (B)  +  1:12.015

9.  A. Wurz          Williams-Toyota      (B)  +  1:29.924

10.  M. Webber        Red Bull-Renault     (B)  +  1:33.556

11.  R. Barrichello   Honda                (B)  +     1 kör

12.  J. Button        Honda                (B)  +     1 kör

13.  T. Sato          Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör

14.  S. Speed         Toro Rosso-Ferrari   (B)  +     1 kör

15.  R. Schumacher  Toyota               (B)  +     1 kör

16.  A. Davidson      Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör

17.  V. Liuzzi        Toro Rosso-Ferrari   (B)  +     1 kör

18.  R. Kubica        BMW Sauber           (B)  +     1 kör

 

Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton, 1 perc 36.701 mp.

 

Kiestek:

N. Rosberg       Williams-Toyota      (B)    44. körben

D. Coulthard     Red Bull-Renault     (B)    37.

C. Albers        Spyker-Ferrari       (B)    8.

A. Sutil         Spyker-Ferrari       (B)    1.

 

A futam után mondták:

 

Fernando Alonso:

 Azt kellett elérnünk, hogy elsők legyünk az első kanyar után. Ez volt az esélyünk arra, hogy megnyerjük a versenyt. Az, hogy Lewis jött mögöttem másodiknak, biztosította azt, hogy nagy különbség tudott kialakulni Felipe és közöttem. Apróbb gondjaim voltak, mert mindig változott az autó egyensúlya. A tízedik körtől az első kiállásig nem volt rádióm, de az egész verseny alatt gond volt a kommunikációval. Kicsit aggódtam is, amikor kihajtottam a boxba, hogy ott lesznek-e a fiúk. Csodálatos meglepetés az, amit elértünk ilyen rövid idő alatt. Rengeteg munkát végeztünk el, nem is számítottunk erre, hogy ilyen jól fogunk versenyezni.

 

Lewis Hamilton:

Ez volt a legnehezebb és a legizgalmasabb verseny, amit valaha is produkáltam. Két Ferrari volt a tükörben, két kis apró piros pötty jött utánam, ami nem könnyű. Örülök, hogy képes voltam kicselezni Massát, így fékezte ki magát. Rendkívül kemény verseny volt a felére már elfogyott a vizem is, nagyon meleg volt, mialatt Kimi folyamatosan üldözött engem. Azt hittem, hogy messzebb van tőlem, aztán mindent beleadtam és sikerült megtartanom a helyem.

 
Kimi Räikkönen:

 Igen boldog vagyok, hogy pontokat szereztem, de a verseny miatt csalódott vagyok. Egész hétvégén gond volt az autóval. Ma egyszerűen behoztam a kocsit, ennél több ma nem tellett tőlem. A következő versenyen 100 százalékos teljesítményt kell nyújtanunk, remélem rendbe tudjuk hozni a dolgokat és akkor újra győzhetünk.