„Hasonló köröket fut az első 4-5 pilóta. Lehetne ez egy szoros verseny, ha nem szakadtak volna így szét a körülmények miatt. Alonso az első tíz körben nyerte meg ezt a futamot” – mondta az RTL Klub kommentátora, Czollner Gyula a verseny felénél.
És tényleg, a McLaren annyira fölényes volt a Maláj Nagydíjon, mint Räikkönen Ausztráliában. Ám nem feltétlenül csak a wokingi csapat fejlődésének eredményét láthattuk, de úgy tűnt komoly tapadás gondjaik voltak a Ferrariknak.
Mindkét McLaren fantasztikusan rajtolt, lenyomták a Ferrarikat. Lewis Hamilton követte Fernando Alonsót és nemcsak Kimi Räikkönent előzte meg, de Felipe Massát is. Később kiderült, hogy Hamilton autója jobban meg is volt tankolva.
Hamilton a további körökben is folytatta a parádét. A fiatal brit oktatta a Ferrari brazilját, beültette a hintába, ezért Massa olyan helyen próbált előzni, ahol nem lehetett, miután a poros részen próbálta kifékezni ellenfelét megcsúszott. Visszatért ugyan a fűről, de visszaesett az ötödik helyre. Eközben az élen álló Fernando Alonso simán ellépett és az első kerékcseréig több mint 12 másodperces előnyre tett szert. Ekkor fulladt unalomba a sepangi verseny.
Jól jelzi, hogy mennyire nézhetetlen, unalmas verseny volt, hogy a rendező sokáig azt mutatta, hogy a 13-17. helyen hogyan vonatoznak a BMW, a Honda, a Toyota, a Toro Rosso versenyzői. Gondolom bízott benne, hátha történik valami.
Az ötödik körben kialakult a verseny végeredménye, már ami az első öt pilótát illeti. Mögöttük sokáig remekül tartotta magát Nico Rosberg a Willliams-el, de 13 körrel a vége előtt a motor tönkrement. Így a világbajnoki címvédő Renault csapat mindkét autója pontot kapott.
A futam utolsó 6-8 köre nyújtott némi izgalmat, amikor Hamilton körönként fél másodperccel lassabb volt Räikkönennél, aki így felzárkózott, de előzési pozícióba nem került. Hamilton eddig kér futamon indult és mindkétszer dobogóra állhatott.
A kétszeres világbajnoknak ez volt idén az első győzelme, de pályafutása során már tizenhatodik alkalommal állhatott a dobogóra. Sepangi győzelmével a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést a spanyol pilóta.
Érdekes momentuma volt a futamnak a Honda teljesítménye. Jenson Button, aki a 15. helyről rajtolt a 12. helyen fejezte be a versenyt. Rubens Barrichello viszont őt is megelőzte, pedig nemhogy utolsóként rajtolt – motorcsere miatt -, de a boxutcából indult a mezőny után.
A Maláj Nagydíj végeredménye:
1. F. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1ó32:14.930
2. L. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 17.557 mp.
3. K. Räikkönen Ferrari (B) + 18.339
4. N. Heidfeld BMW Sauber (B) + 33.777
5. F. Massa Ferrari (B) + 36.705
6. G. Fisichella Renault (B) + 1:05.638
7. J. Trulli Toyota (B) + 1:10.132
8. H. Kovalainen Renault (B) + 1:12.015
9. A. Wurz Williams-Toyota (B) + 1:29.924
10. M. Webber Red Bull-Renault (B) + 1:33.556
11. R. Barrichello Honda (B) + 1 kör
12. J. Button Honda (B) + 1 kör
13. T. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
14. S. Speed Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
15. R. Schumacher Toyota (B) + 1 kör
16. A. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
17. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
18. R. Kubica BMW Sauber (B) + 1 kör
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton, 1 perc 36.701 mp.
Kiestek:
N. Rosberg Williams-Toyota (B) 44. körben
D. Coulthard Red Bull-Renault (B) 37.
C. Albers Spyker-Ferrari (B) 8.
A. Sutil Spyker-Ferrari (B) 1.
A futam után mondták:
Fernando Alonso:
Azt kellett elérnünk, hogy elsők legyünk az első kanyar után. Ez volt az esélyünk arra, hogy megnyerjük a versenyt. Az, hogy Lewis jött mögöttem másodiknak, biztosította azt, hogy nagy különbség tudott kialakulni Felipe és közöttem. Apróbb gondjaim voltak, mert mindig változott az autó egyensúlya. A tízedik körtől az első kiállásig nem volt rádióm, de az egész verseny alatt gond volt a kommunikációval. Kicsit aggódtam is, amikor kihajtottam a boxba, hogy ott lesznek-e a fiúk. Csodálatos meglepetés az, amit elértünk ilyen rövid idő alatt. Rengeteg munkát végeztünk el, nem is számítottunk erre, hogy ilyen jól fogunk versenyezni.
Lewis Hamilton:
Ez volt a legnehezebb és a legizgalmasabb verseny, amit valaha is produkáltam. Két Ferrari volt a tükörben, két kis apró piros pötty jött utánam, ami nem könnyű. Örülök, hogy képes voltam kicselezni Massát, így fékezte ki magát. Rendkívül kemény verseny volt a felére már elfogyott a vizem is, nagyon meleg volt, mialatt Kimi folyamatosan üldözött engem. Azt hittem, hogy messzebb van tőlem, aztán mindent beleadtam és sikerült megtartanom a helyem.
Kimi Räikkönen:
Igen boldog vagyok, hogy pontokat szereztem, de a verseny miatt csalódott vagyok. Egész hétvégén gond volt az autóval. Ma egyszerűen behoztam a kocsit, ennél több ma nem tellett tőlem. A következő versenyen 100 százalékos teljesítményt kell nyújtanunk, remélem rendbe tudjuk hozni a dolgokat és akkor újra győzhetünk.