Eddig megfelel a várakozásoknak az idei Forma-1-es szezon, rendkívül izgalmas, változatos. Míg az első futamon Ausztráliában egyértelműen a Ferrari volt a favorit, addig Malajziában a McLaren teljesítménye volt lehengerlő. A wokingi alakulat maximális győzelmet aratott, hiszen Alonso mögött az újonc Hamilton végzett másodikként. Gondoljunk bele, mennyit változott a helyzet, tavaly egyetlen versenyt sem nyertek, most pedig vezetik a világbajnoki tabellát. A Renault meg sehol.
Ha ez Alonso érdeme, akkor jó előjelekkel várhatják a soron következő Bahreini Nagydíjat, hiszen az utóbbi két
|
évben a spanyol világbajnok győzedelmeskedett itt. Persze a Renault szerint nem csak Alonsónak köszönhető a siker, mint ahogy a francia csapat vergődése sem vezethető vissza a pilóta távozására.
Ahogy Sepangba, úgy Sakhirba sem érkezik felkészületlenül a mezőny. Februárban a legtöbben teszteltek itt. Akkor a Ferrari 2007-es gépe bizonyult a leggyorsabbnak. Mi következik ebből? Semmi. E nélkül is tudhatjuk, hogy visszavágásra készülnek, főleg Felipe Massának van elszámolnivalója Lewis Hamiltonnal.
Ami a vörösök malmára hajthatja a vizet, hogy a szakemberek véleménye szerint a McLaren aerodinamikai csomagja elsősorban gyors kanyarokban jelent előnyt, míg a Ferrari a lassú fordulókban jobb. Míg a malajziai pálya az előbbiekből építkezik, addig Bahreinben igazi hajtűk vannak.
Az eddig kiegyensúlyozott BMW pilótái örülhetnek, ugyanis a csapat egyik tesztpilótája sem ér rá a hétvégén, így ők vezethetik már a pénteki teszteken is a versenyautókat, ahogy azt a többi nagy csapatnál is teszik a versenyzők.
Pálya és verseny:
Az 5412 méter hosszú, az egyenesek mellett leginkább lassú kanyarokból építkező pályán a fékezési és kigyorsítási fázisokban kell maximumot nyújtani az autónak. Hiába van azonban több olyan pontja is a Hermann Tilke által tervezett pályának, ahol lehetőség lenne a kifékezésre, miután a pálya a sivatagba épült, az ideális íven kívül rendkívül poros, ezért csúszik, tehát mindig kockázatos az előzés. A hatalmas fékterhelés miatt a csapatok az átlagosnál nagyobb fékhűtőket alkalmaznak.
|
Nemcsak a tapadást, de a motorokat is veszélyezteti a por, amiért más pályákhoz képest komolyabb szűrővel védika V8-asokat. A motoroknak egyébként sem lesz könnyebb dolguk, mint Malajziában, a hőmérséklet itt is könnyedén 40 fok feletti lehet. Azok lehetnek előnyben, akik az előző két versenyt egy motorral teljesítették, ők most friss erőforrással vághatnak neki a futamnak. Kimi Räikkönen például kifejezetten jelezte, hogy az új motorral versenyképesebb lesz, mint Sepangban, ahol vissza kellett fognia magát.
A Bridgestone abroncsai ezúttal nem az aszfalt érdességére, koptató hatására „panaszkodnak” majd, hanem a színére. A viszonylag sötét aszfalt jobban tartja a hőt, mint más pályák, ami a gumik hólyagosodásához vezethet.
BAHREINI NAGYDÍJ:
Időmérő edzés: 2007. 04. 14-én magyar idő szerint 13:00 órakor kezdődik.
Futam: Az 57 körös Bahreini Nagydíj április 15-én 13:30 órakor indul.
2006-os dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Michael Schumacher, 3. Kimi Räikkönen
Pályarekord: 1 perc 30.252 másodperc, Michael Schumacher – Ferrari
Ez történt Bahreinben 2006-ban