A Prodrive vezetője, David Richards a BAR csapat vezetőjeként, a rali világbajnokságban a Subaruval és a GT-sorozatban a Ferrari és Aston Martin versenyautókkal is sikereket ért már el. A Forma-1-be való 2008-as nevezését tavaly tavasszal fogadták el. Mostanra nagyjából kész az új csapat.
David Richards a Bahreini Nagydíjon több, közelebbről meg nem nevezett Forma-1-es szereplővel is tárgyalt, az ő szavaival „nagyjából mindenben meg is egyeztek” már, de a végleges bejelentést a Brit Nagydíjra tartogatja.
|
Richards nem nagyon titkolja, hogy a Prodrive-val más gyártótól vásárolt autóval indulna az első szezonban. A jól értesültek szerint a tárgyalások a Ferrarival, a Renault-val, és a legesélyesebbnek tartott McLarennel folytak.
Richards így beszélt pénteken a fejleményekről:
„Nos, nagyjából mindennel megvagyunk már. Be kell vallanom, hogy az utóbbi három hónapban az Aston Martin-projekttel voltam elfoglalva, ezért nem hallhattak sokat erről a dologról, de már a célban vagyunk.”
Arra kérdésre, hogy tulajdonképpen hány ajánlat is van az asztalon, és a McLaren-e a befutó, Richards nem akart egyértelmű választ adni.
„Több lehetőség is van, de nagyjából már megegyeztünk, hogy mi is legyen. Nyilvánvalóan nem mondok most többet, de remélem, hogy nyárra, a Brit Nagydíj idejére olyan helyzetben leszek, hogy végleges bejelentést tehessek. A szponzorokat és versenyzőket is beleértve.”
Ha a McLaren lesz a befutó, akkor spekulációk szerint a Prodrive leendő versenyzői is abból a körből érkeznének. A valószínű jelöltek a McLaren tesztpilótái, Pedro de la Rosa és Gary Paffett. Richards elismerte, hogy egy ilyen kombináció lenne a megfelelő a csapat számára.
„Szeretnénk egy tapasztaltabb versenyzőt és egy fiatal feltörekvő újoncot. Ez a formulánk.”