Ahogy írtunk róla, versenyzői nyomására végül a BMW is beállt a sorba, és a pénteki szabadedzéseken nem alkalmaz tesztpilótát. Sebastian Vettel, a BMW 19 éves német tesztpilótája, akinek eredetileg épp ez lett volna a szerepe, most csalódott.
„Természetesen csalódott vagyok, de a kritika főleg a tesztelérse vonatkozó szabályokat érheti. Kérdezzenek csak meg másokat, például Nelsinhót [Piquet – a Renault tesztpilótája], akik ugyanebben a helyzetben vannak, ők is így éreznek.”
Idén másodszor a dobogón
Idén másodszor a dobogón
Fotó megosztása:
Nagy az öröm
Nagy az öröm
Fotó megosztása:
A verseny alatt lehet apa
A verseny alatt lehet apa
Fotó megosztása:
Egyelőre nem bír velük a Renault
Egyelőre nem bír velük a Renault
Fotó megosztása:
Theissen kivár
Theissen kivár
Fotó megosztása:
2009-ig marad a német
2009-ig marad a német
Fotó megosztása:
Nálunk a kispadon marad
Nálunk a kispadon marad
Fotó megosztása:
Kubicáért Vettelt kérik cserébe?
Kubicáért Vettelt kérik cserébe?
Fotó megosztása:
Jövőre már győzni kell
Jövőre már győzni kell
Fotó megosztása:
Jó évet zárnak!
Jó évet zárnak!
Fotó megosztása:
3-5 százalék kell még a győzelemhez
3-5 százalék kell még a győzelemhez
Fotó megosztása:
"Jól áll a hajam?"
"Jól áll a hajam?"
Fotó megosztása:
Négy kerék, két kerék, Heidfeldnek mindegy!
Négy kerék, két kerék, Heidfeldnek mindegy!
Fotó megosztása:
2007-re kifogyott a célokból
2007-re kifogyott a célokból
Fotó megosztása:
A BMW trükköt sejt, a Williamsnek bejön
A BMW trükköt sejt, a Williamsnek bejön
Fotó megosztása:
Nem lesz tartalék!
Nem lesz tartalék!
Fotó megosztása:
Nem valami bóvlival szúrják ki a szemét
Nem valami bóvlival szúrják ki a szemét
Fotó megosztása:
Kubica tavaly dobogós volt
Kubica tavaly dobogós volt
Fotó megosztása:
Glock Rosberg és Hamilton örököse
Glock Rosberg és Hamilton örököse
Fotó megosztása:
Január 15-én száll fel a füst
Január 15-én száll fel a füst
Fotó megosztása:
Heidfeld kétszer is dobgós volt
Heidfeld kétszer is dobgós volt
Fotó megosztása:
A főnök elégedett lehet
A főnök elégedett lehet
Fotó megosztása:
Kubica Kanadában óriásit bukott
Kubica Kanadában óriásit bukott
Fotó megosztása:
Theissen hátrafelé is figyel
Theissen hátrafelé is figyel
Fotó megosztása:
Nálunk a kispadon marad
|
A szabályok, amelyek miatt idén a tesztpilóták háttérbe szorultak, a következők: 2007-ben a csapatok megegyezése alapján csak 30 000 km-t tesztelnek, a pénteki szabadedzéseken pedig – a korábbiaktól eltérően – nem három, hanem csak két autót használhatnak. Vettel reméli, hogy a mostani helyzet ráébreszti a csapatok vezetőit, hogy ők is rosszul járnak, ha a jövendő versenyzőik nem kapnak elég lehetőséget a felkészülésre. Hogy a változás mikor és hogyan történhet, arról az ifjú német is csak találgat:
„Nem hiszem, hogy idén [változik valami], de remélem, hogy a jövőben igen. Tavaly eleget mehettünk. Talán minden csapat alkalmazhatna három autót, bár nem tudom, hogy mennyire lenne megvalósítható, hogy egyszerre 33 legyen a pályán. De miért ne?”
„Nem én csinálom a szabályokat, arra ott vannak a szakértők. De ez nem jó a fiatal versenyzőknek. Mindenki azt szeretné, hogy a versenypilóták minél többet vezethessenek, de vannak pilóták, akik már hosszú évek óta a Forma-1-ben vannak, és még mindig ők mennek tesztelni egész hétre a versenyek előtt” ? panaszkodott Vettel.