A Red Bull csapat idén még nem szerzett pontot, bár a tempót már megtalálni látszottak a Bahreini Nagydíjon, de az állandó megbízhatósági problémák eddig megakadályozták a sikert. A múlt heti barcelonai teszten a csapat kipróbálta az új, fokozat nélküli sebességváltót, ami további teljesítményjavulást hozott: Mark Webber egy Ferrari mögött egy második legjobb időt futott, míg David Coulthard az utolsó napon új pályacsúcsot beállítva első lett.
Mark Smith, a Red Bull technikai igazgatója így nyilatkozik a jelenlegi helyzetről: „A Renault-ra való váltás viszonylag késői véglegesítése miatt korábban hiányzott a sebességünk, logisztikai okokból pedig már a kezdetektől úgy döntöttünk, hogy a barcelonai teszten mutatjuk be az új sebességváltót. A terveinkben szerepelt, hogy erre a versenyre [a Spanyol Nagydíjra] komoly karosszériafejlesztést is hozunk. Ezenkívül az első három versenyen felmerültek megbízhatósági gondok is, amelyeket a múlt heti teszten remélhetőleg sikerült megoldanunk.”
A Red Bull tehát új sebességváltóval indul a Spanyol Nagydíjon, de újak lesznek az első és az oldalsó légterelő elemek, és az autó hátsó részén és a hűtésen is változtatnak. A korábban sok gondot okozó üzemanyagtöltő fedelét is újjal váltják fel. Faenzában, a kisebbik vörös bikás csapatnál is sokat dolgoztak, hogy a Toro Rossók versenyképességét növeljék a hétvégén következő spanyol versenyre. A szokásosnak mondható első, oldalsó és hátsó szárnyváltoztatásokon kívül egy érdekes újítást is bevetnek az olasz kiscsapatnál:
„Nagyon sokat dolgoztunk az aerodinamikai elemek felületének minőségén a jobb eredmény érdekében, ezért mostanra eltávolítottunk minden matricát az autóról, és csak festéket alkalmazunk. Ezzel nemcsak egy simább, kisebb ellenállású felületet kapunk, hanem még a súlyon is nyertünk. Esztétikai szempontból is szebb lett így az autó” – magyarázta az eredeti ötletet Laurent Mekies, a Toro Rosso főmérnöke.
Mivel a STR esetében kiscsapatról van szó, így azzal kell dolgozniuk, amijük van, így ha nagy előrelépéseket nem is tudnak bemutatni, a meglévő csomag részleteinek tökéletesítése azért még számukra is megoldható.
„Köztudott, hogy az első három versenyre nagyon sietve raktuk össze az autót, ennek pedig az volt az ára, hogy a minőség elmaradt az általunk elvárt szinttől. Mostanra dolgoztunk az aerodinamikai elemek minőségén, beleértve azt is, hogy javítsuk az elemek közti összhangot. A karosszéria elemei közötti illeszkedés jelentősen javíthatja a légellenállási jellemzőket. Hiszünk benne, hogy a jobb hatékonyság fejlesztése legalább olyan fontos, mint egy-egy új szárnyvég vagy oldalsó légterelő. Nagyon figyelünk a részletekre, a minőségre, optimalizáljuk, amink van” – mondta Mekies.