Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Kees van de Grint, a Bridgestone főpályamérnöke szerint a felújított spanyol pálya kisebb megterhelést jelent a gumiknak, az idei Bridgestone pedig meg tud felelni a kihívásoknak.
„Régebben a pálya jellege nagy kopást és szemcsésedést okozott, különösen a bal első gumik esetén. Mostanra ez már nem akkora gond, a 2007-es fejlesztésű gumik jó egyensúlyt biztosítanak az autóknak, ez és a felújított pálya, főképp az új, utolsó sikán, ami csökkenti az utolsó kanyarokban a sebességet, a gumigyártó szempontjából már egy könnyebb pályát jelent” – magyarázta Grint.
Mivel a Forma-1-es mezőny februárban és a múlt héten is tesztelt a barcelonai pályán, így a Bridgestone rengeteg adatot gyűjthetett a helyszínről, de hogy ezek mennyire fordíthatók át a versenyhétvégére, az már más kérdés. A futamon a közepes és a kemény keverék lesz a két opció.
„A múlt heti teszteken világossá vált, hogy a közepes keménységű keverék a versenyképesebb. Ennek ellenére nem feledkezhetünk meg arról, hogy a hőmérséklet múlt héten és februárban alacsony volt, és esett is, ami miatt eléggé ‘zöld’ volt a pálya.” (‘zöldnek’ nevezik azt a pályát, amely nagyon tiszta, nincs a felületén lerakódott gumi – Vezess.hu)
„Ha magasabb lesz a hőmérséklet a versenyhétvégén, a kemény keverékek is ‘képbe kerülhetnek’. A múlt heti teszt lehetővé tette a csapatoknak, hogy a vizes és az extra vizes esőgumikat is kipróbálják, amelyek véleményünk szerint jól szerepeltek” – tette hozzá a holland szakember.