Ahogy mondani szokták, az európai versenyekkel megindul az igazi Forma-1-es szezon. Ez idén különösen igaz, hiszen hárman is azonos ponttal vezetik a világbajnoki pontversenyt. A csapatok idénre olyan megbízható autókat építettek, hogy az első három versenyen kevés műszaki hibát láttunk. Ám ez nem jelenti azt, hogy a csapatoknak az idén kissé hosszúra nyújtott (4 hét) szünetben ne akadt volna dolguk.
A legtöbben nem voltak elég gyorsak, de az eddig háromból két versenyt megnyerő Ferrari is új autót épített, de a McLaren is egy különleges elemmel készül.

 

Következik a Spanyol Nagydíj 1
Következik a Spanyol Nagydíj 53


Idén azonban nem a San Marino Nagydíj az első európai verseny, miután a pályát átépítik, ehelyett a Spanyol Nagydíjjal folytatódik a 2007-es idény. A barcelonai pályát mindenki jól ismeri, hiszen amellett, hogy télen is teszteltek itt, a múlt héten a csapatok már a katalán pályán köröztek.

 

Bár a Renault állítása szerint fejlődést ért el, igencsak valószínűtlen, hogy bele tudna szólni a győzelemért vívott harcba. Az minden bizonnyal ezúttal is a McLaren és a Ferrari pilótái között dől majd el. Ezúttal leginkább a teszteken remeklő Kimi Räikkönen és a 150 ezres hazai közönségtől támogatott Fernando Alonso lehet esélyes. Mellettük áll a történelem is, hiszen tavaly a spanyol, 2005-ben pedig finn ellenfele nyert a katalán futamon.

 

Persze Felipe Massa is fogadkozik, ő viszont Michael Schumacher támogatásából szeretne hasznot húzni. A Ferrari korábbi klasszisa ugyanis most először a helyszínen segíti csapatát, új tanácsadói szerepkörében. Sokan azonban

Következik a Spanyol Nagydíj 54


bíznak benne, hogy az új csillag, Lewis Hamilton végre a csúcsra ér.

 

Egyre nagyobb szeletet akar a sikerből a harmadik erőnek számító BMW is. A vezetőség fejet hajtott az eddig mindháromszor 4. helyen záró Nick Heidfeld kérése előtt, és Barcelonában már a versenyzők és nem a tesztpilóták körözhetnek a pénteki edzéseken.

 

A múlt heti utolsó tesztnapon David Coulthard is villantott, a skót új rekordot repesztett a Red Bull gépével. Neki is szüksége lenne egy jó eredménnyre, hiszen a veterán pilóta eddig mindhárom versenyen kiesett.

 

Pálya és verseny:

Idénre kissé átépítették a barcelonai versenypályát, az utolsó gyors kanyart egy bal-jobb sikánra cserélték. Ez persze nem változtat azon, hogy továbbra is az autók aerodinamikája kerül előtérbe, köszönhetően a gyors-lassú

Következik a Spanyol Nagydíj 55

kanyarok kombinációinak. Most elválik mely csapatok versenyautója igazán jó. Az átalakítással eggyel több helyen nyílik lehetőség előzésre, eddig elsősorban a célegyenes utáni fordulóban próbálkoztak a pilóták. Az új pálya a Bridgestone szempontjából is könnyebbé tette a versenyt, hiszen két nagy sebességű, ezáltal nagy terhelést jelentő kanyarral kevesebb van. A gumiprobléma már nem probléma Barcelonában.

 

A beállítások terén a finomhangolásoké lesz a terep, hiszen a csapatok úgy ismerik a 4,627 kilométeres pályát, mint a tenyerüket. A pilóták várhatóan a változó időre, a hőingadozásra, a szélre panaszkodnak majd.

 

A SPANYOL NAGYDÍJ:


Időmérő edzés:
2007. 05. 12-én magyar idő szerint 14:00 órakor kezdődik.

Futam: A 66 körös Spanyol Nagydíj május 13-án 14:00 órakor indul.

2006-os dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Michael Schumacher, 3. Giancarlo Fisichella

Pályarekord: 1 perc 15.641 másodperc, Giancarlo Fisichella – Renault

 

 

2006-os Spanyol Nagydíj eseményei: