A Nemzetközi Automobil Szövetség a Forma-1-es autók további teljesítménykorlátozását tervezi. A szervezet elnöke, Max Mosley új szabálytervezettel állt elő.

A tervezet szerint 2011-től az autók jelenlegi V8-as, 2,4 literes motorját környezetbarát, bioüzemanyaggal hajtott 2,2-es, turbófeltöltéses V6-osokra cserélnék. A motorok nagyjából 770 lóerősek lennének, ami körülbelül 100 lóval múlná alul a mostani értéket.  

V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

V12, V10, V8, a végén már csak V4 lesz!

V12, V10, V8, a végén már csak V6 lesz?


Ugyancsak korlátoznák az F1-esek fordulatszámát is, a mostani – már korlátozott – 19 000-ről drasztikusan, 10 000-re csökkentenék a határt, a motoroknak pedig öt versenyt kellene kibírniuk, míg ma csak kettőt kell.

Max Mosley így nyilatkozott a tervezett változtatásokról:
„Tárgyalunk a nagy autógyártókkal arról, hogy a kizárólag az F1 számára végzett fejlesztések helyett azok kerüljenek előtérbe, amelyek az utcai autók szempontjából is használhatók. Ez az elképzelés a gyártók részéről széles körű támogatást élvez, és szorosan együtt fogunk dolgozni azon, hogy az általuk fejlesztett új, környezetbarát technológiák prioritást kapjanak.”

„Természetesen a célok elérése mellett biztosítani fogjuk, hogy a Forma-1 sportértéke ne csökkenjen, sőt növekedjen a fejlesztések hatására” – tette hozzá Mosley.