Lendületbe jönnek az új szárnnyal?
Lendületbe jönnek az új szárnnyal?
Fotó megosztása:
Schumacher is segít majd
Schumacher is segít majd
Fotó megosztása:
Bíznak magukban
Bíznak magukban
Fotó megosztása:
Kovalainen sem úszta épen meg az edzést
Kovalainen sem úszta épen meg az edzést
Fotó megosztása:
Ralf a végén hibázott
Ralf a végén hibázott
Fotó megosztása:
Hamilton összetörte
Hamilton összetörte
Fotó megosztása:
Sutil idő előtt hagyta abba
Sutil idő előtt hagyta abba
Fotó megosztása:
A piros zászló is előkerült
A piros zászló is előkerült
Fotó megosztása:
Schumacher az oldalvonalról figyelt
Schumacher az oldalvonalról figyelt
Fotó megosztása:
Schumachert örömmel fogadták
Schumachert örömmel fogadták
Fotó megosztása:
Coulthard találkozott a korláttal
Coulthard találkozott a korláttal
Fotó megosztása:
Hamilton nagyon igyekezett
Hamilton nagyon igyekezett
Fotó megosztása:
Ma megdolgoztak a pénzükért
Ma megdolgoztak a pénzükért
Fotó megosztása:
Uralták az első edzést
Uralták az első edzést
Fotó megosztása:
A Ferrarinál altatnak?
A Ferrarinál altatnak?
Fotó megosztása:
Majdnem ilyen gyorsan suhannak
Majdnem ilyen gyorsan suhannak
Fotó megosztása:
Majdnem ilyen gyorsan suhannak
A lassú utcai pályáról először azt hihetnénk, hogy az összes verseny közül a legkevésbé megterhelő a motorok számára, csak a kör 46 százalékán nyomják tövig a gázt a versenyzők. Azonban a valóságban a speciális pálya speciális problémákat is jelent. A hepehupás aszfalton a motor például könnyen túlpöröghet, ha a kerék nem érintkezik az úttal, ezért nagy figyelmet kell fordítani arra, hogy a fordulatszám ne emelkedjen a megengedett 19 000 fölé.
Monte-Carlóban a legjobb gyorsulás érdekében, és hogy az alacsony sebességnél a lehető legtöbbet kihozzanak a motorból, rövid sebességfokozatokat használnak. Egy kör folyamán 53 váltás történik, ez az egész versenytávon több mint 4000 alkalom.
Annak ellenére, vagy éppen azért, mert a motor viszonylag keveset megy teljes gázzal, a hűtés is külön figyelmet érdemel. A motort ugyanis nagyrészt az autó menetszele hűti, ami elég kicsi Monte-Carlóban, ahol hiányoznak a hosszú, gyors egyenesek, ezért nem ritka, hogy a karosszérián jóval több és nagyobb nyílásokat alkalmaznak, mint a többi pályán.