Lendületbe jönnek az új szárnnyal?

Majdnem ilyen gyorsan suhannak

Majdnem ilyen gyorsan suhannak

A lassú utcai pályáról először azt hihetnénk, hogy az összes verseny közül a legkevésbé megterhelő a motorok számára, csak a kör 46 százalékán nyomják tövig a gázt a versenyzők. Azonban a valóságban a speciális pálya speciális problémákat is jelent. A hepehupás aszfalton a motor például könnyen túlpöröghet, ha a kerék nem érintkezik az úttal, ezért nagy figyelmet kell fordítani arra, hogy a fordulatszám ne emelkedjen a megengedett 19 000 fölé.

Monte-Carlóban a legjobb gyorsulás érdekében, és hogy az alacsony sebességnél a lehető legtöbbet kihozzanak a motorból, rövid sebességfokozatokat használnak. Egy kör folyamán 53 váltás történik, ez az egész versenytávon több mint 4000 alkalom.

Annak ellenére, vagy éppen azért, mert a motor viszonylag keveset megy teljes gázzal, a hűtés is külön figyelmet érdemel. A motort ugyanis nagyrészt az autó menetszele hűti, ami elég kicsi Monte-Carlóban, ahol hiányoznak a hosszú, gyors egyenesek, ezért nem ritka, hogy a karosszérián jóval több és nagyobb nyílásokat alkalmaznak, mint a többi pályán.