Lassú, csúszós, nincs bukótér, és mégis a Monacói Nagydíj kihagyhatatlan része a Forma-1-es világbajnoki sorozatnak, két szempontból is. Monaco a luxus, a csillogás fellegvára, ami remekül illik a Forma-1 imázsához. Miként tudná meggyőzőbben vendégül látni szponzorát egy csapat, mint a pálya mellett ringatózó jachton hűs pezsgőt kortyolva.

Alonso élről rajtolva nyert
A világbajnokság leglassabb kanyarja

A világbajnokság leglassabb kanyarja

A világbajnokság leglassabb kanyarja


Másfelől, a pilóták imádják a hercegségben utcára rajzolt pályát, mert itt igazán megmutathatják, mire is képesek, ők számítanak igazán, és nem az autójuk. Két éve mindenki a Minardival autózó Patrick Friesachert dicsérte, most a spykeres Adrian Sutil mutathatja meg, van-e olyan jó, mint Hamilton, ahogy ő állítja.

S valóban, most lehet esélyük más csapatoknak, hogy a Ferrari és a McLaren pilótáit megszorongassák. Elsősorban a BMW-től, a Renault-tól várható ez, de Jarno Trulli és David Coulthard is Monaco-specialistának számít.

Egyesek szerint itt az ideje, hogy Lewis Hamilton begyűjtse első győzelmét, bizonyítva, hogy nem véletlenül vezeti a pontversenyt. A kétszeres világbajnok Fernando Alonsótól viszont azt várják, hogy két verseny után végre legyen jobb újonc csapattársánál. Egyikük sem esélyesebb, bár tavaly Alonso nyerte a botrányos futamot, de Hamilton is megtette, csak ő még a GP2-es sorozatban, ugyanúgy, ahogy 2005-ben a Formula 3-ban is.

Aki teheti, hajóról nézi a versenyt

Aki teheti, hajóról nézi a versenyt

Aki teheti, hajóról nézi a versenyt


A Ferrarinál Felipe Massa és Kimi Räikkönen is nyerne. A finnek a spanyol futam műszaki hibája után nagyon jól jönne a 10 pont., brazil partnere viszont szeretné végre szabályszerűen is vezetni a pontversenyt.
 
Monte-Carlo mindig képes felrúgni a hagyományos erősorrendet. Egyesek szerint a jó rajtpozíció fél győzelem, mások szerint kiváló taktika kell a sikerhez. A korlátok közé szorított pályán alig van hely előzni, egy ügyes taktikus képes az egész forgalmat hosszú körökön át feltartani.

A pálya és a verseny:

Mindössze 3,340 kilométer hosszú a Monte-Carlo utcáin kijelölt versenypálya, ami így a világbajnokság legrövidebbje. A pilóták itt nem érik el a minimálisan előírt 300 kilométeres versenytávot sem, összesen 260 km-t autóznak. Monacóban a kétórás időlimit dönt, majd fél órával tovább tart a verseny, mint Monzában.

Tavalyi dobogósok a lépcsőn

Tavalyi dobogósok a lépcsőn

Tavalyi dobogósok a lépcsőn


Ezen a helyszínen jóval kisebbek a csúcssebességek, mint máshol, így a légellenállással kevésbé kell törődniük a csapatoknak, a hangsúly a nagy leszorító erőn és a gumikon van. Éppen ezért a Bridgestone egy új, különlegesen puha, de nagy tapadású abronccsal készül.

Azért, hogy a szűk pályán be tudjanak fordulni az autók, speciális kormányművet és futóművet alkalmaznak. Bár nem hajtják sokat padlógázon a motorokat, a lassú tempó miatt kisebb a levegő hűtőteljesítménye, ezért a karosszérián is vágnak újabb nyílásokat.

MONACÓI NAGYDÍJ:

Időmérő edzés: 2007. 05. 26-án magyar idő szerint 14:00 órakor kezdődik.

Futam: A 78 körös Monacói Nagydíj május 27-én 14:00 órakor indul.

2006-os dobogó: 1. Fernando Alonso, 2. Juan Pablo Montoya, 3. David Coulthard

Pályarekord: 1 perc 14.439 másodperc, Michael Schumacher – Ferrari

VIDEÓ:

A 2006-os Monacói Nagydíj eseményei: