Nagyon bízott benne a Ferrari, hogy a monacói verés után Kanadában visszavághat a McLarennek. Végül azonban ez nem jött össze, sőt még nagyobb hátrányba kerültek. Tény azonban, hogy nem derült ki mire is lett volna képes a csapat, hiszen jól lehet egész hétvégén a McLarenek mögött voltak, de a kaotikus versenyen minden ellenük dolgozott.

Kimi Räikkönen nekiment Felipe Massának az elején, amitől megsérült az autója, majd a brazilt meg kizárták. Ezzel

Indianapolisban is veszélyes a betonfal
Ferrari vagy McLaren?

Ferrari vagy McLaren?

Ferrari vagy McLaren?


szemben Hamiltonnak minden egyes biztonsági autós fázisnál szerencséje volt. A McLaren fölénye azért sem volt átütő, mert bár igaz, hogy Alonso is sokat veszített a safety car felbukkanásával, de előtte is kelt-feküdt a pályán, közelében sem volt – első F1-es győzelmét szerző – csapattársa briliáns teljesítményének.

Ám míg a montreali és a monacói pálya sokban hasonlít, addig az Amerikai Nagydíjnak helyet adó Indianapolis Speedway egészen más karakter. Ha valahol, akkor ott esélyesnek számít a Ferrari, így nagy reményekkel érkezhetnek. Eddig hét futamot rendeztek Indianapolisban, ezek közül egyetlenegyet, a 2001-es futamot nem a vörösök nyerték.  

Szükségük is van a győzelemre, hogy tartsák a lépést a wokingi alakulattal, hiszen hiába nyert az eddigi hatból hármat a Ferrari, ugyanannyit, mint ellenfele, a pluszpontokban nem áll túl jól. Míg a McLaren versenyzői négyszer együtt állhattak dobogóra, addig az olaszok pilótái egyszer integethettek közösen. Jelenleg 88:60 a McLaren javára. Lassan már nem is Alonsotól kell tartaniuk, hanem a minden „szabály felrúgó” Hamiltontól.

A régi pálya emléke

A régi pálya emléke

A régi pálya emléke


Harmadik esélyesként ismét a BMW kerül a képbe, akik – figyelembe véve Nick Heidfeld 2. helyét – ha így folytatják, akár második erővé is fejlődhetnek. A bajor csapat bízik benne, hogy idén is megússzák az amerikai túrát egyetlen komoly balesettel, tavaly Heidfeld bukott látványosat, addig idén Robert Kubica élt túl egy elképesztő balesetet. Kubicának itt biztos nem lesz baja, mert nem ülhet autóba, helyette Sebastian Vettel vezet majd.
 


Montoya 2006-ban kisebb galibát okozott:

Pálya és verseny:

A Forma-1-es pilóták szeretnek Indianapolisban versenyezni, egyedül itt autózhatnak döntött szakaszon. S bár unalmas a pálya belső része, Indianapolis történelme és hangulata miatt kiemelt győzelemnek számít az itteni siker. Az eredeti pályát 1909-ben 3,2 millió téglából építették, melynek emlékét ma is őrzi a rajt után meghagyott sor.

Schumacher ötször volt itt a legjobb

Schumacher ötször volt itt a legjobb

Schumacher ötször volt itt a legjobb


Nem a hagyományos Nascar-pályát használják az F1 résztvevői, csak az ovál kevesebb mint felén száguldoznak, majd áttérnek egy lassabb, kanyargós részre. Az ovál részen nem a megszokott irányban, hanem szemben hajtanak. A 4192 méter hosszú körben így is 55 százalékot mennek padlógázzal, sőt az ovál szakasznál több mint 20 másodpercig, 1780 méter hosszú szakaszon egyfolytában gyorsítanak, ami kiemelkedően megterheli a motorokat.

A gumik is kifejezetten komoly terhelést kapnak a ferde szakaszon. Ki ne emlékezne a botrányba fulladt 2005-ös versenyre, ahol mindössze a hat bridgestone-os autó körözött, mert a Michelin gumik alkalmatlanok voltak.  

FORMA-1-ES AMERIKAI NAGYDÍJ:

Időmérő edzés: 2007. június 16., magyar idő szerint 19:00 órakor kezdődik

Futam: A 73 körös Amerikai Nagydíj június 17-én 19:00-kor kezdődik.

2006-os dobogó: 1. Michael Schumacher, 2. Felipe Massa, 3. Giancarlo Fisichella

Pályarekord: Rubens Barrichello 1 perc 10.399 másodperc – 2004

Egy kör az indianapolisi pályán: