Lewis Hamilton úgy érkezhet a Forma-1-es világbajnokság silverstone-i futamára, hogy vezeti a pontversenyt, és újoncként már nyert két futamot, illetve minden versenyen dobogóra állhatott. A fiatal brit győzni megy haza, ami egyértelműnek is tűnhetett a számára két első helyet hozó amerikai túra után. Csakhogy a múlt heti Francia Nagydíjon csak a 3.helyen végzett, ott ugyanis a Ferrari idei első kettős győzelmét könyvelhette el, amit nem szerencsével, hanem erővel szereztek.
Hamilton viszont úgy véli, a francia diadal csak egyszeri alkalom volt és Silverstone-ban újra az élre kerülnek. A csapat vezére Ron Dennis is inkább saját gyengélkedésükként fogta fel a dolgot, mint a Ferrari erejének. Felipe Massa és Kimi Räikkönen viszont nem másnak tulajdonította a feltámadásukat, mint a futamot megelőző tesztnek, amit pont Silverstone-ban futottak. Ez pedig nem fest túl jó képet a McLaren számára.
A wokingiaknak a vörösök „bosszújától” is tartaniuk kell, hiszen mint kiderült, az azóta kirúgott Nigel Stepney a McLaren főtervezőjének Mike Coughlannek adott át titkos információkat. A McLaren egyéni akciót emleget, Bernie Ecclestone viszont a pontlevonást sem tartja elképzelhetetlennek.
Ezek a jelek azonban nem tántoríthatják el a brit szurkolókat, akik új kedvencük miatt az összes jegyet elkapkodták. Ezzel pedig akár Silverstone-t is megmenthetik, hiszen a versenyszervező nincs túl jó anyagi helyzetben, ami hátráltatja a pálya fejlesztését. A rossz infrastruktúra miatt Ecclestone évek óta szeretné kihúzni a naptárból a legendás pályát.
Vélhetően az élmenőkre nem lesznek veszélyesek, de izgalmas csatát vívhatnak BMW és a Renault csapatok. A franciáknál fejlődés figyelhető meg az utolsó három futamon, de mindig csak egyik pilótájuk szerzett pontot. A bajorok ezzel szemben épp a múlt héten szerezték eddigi legtöbb pontjukat önálló csapatként.
Ezt történt 2006-ban:
Pálya és verseny:
A Brit Nagydíj a Forma-1 világbajnokság elindulása óta minden évben szerepelt a naptárban. A sorozat első versenyét 1950. május 13-án Silverstone-ban rendezték, de később más helyszínekre is ellátogatott a Brit Nagydíj. A 5,141 kilométer hosszú silverstone-i versenypálya idén 41. alkalommal rendezhet F1-es futamot.
Elsősorban különleges vonalvezetése miatt szeretik a pilóták a pályát, ahol gyorsabbnál gyorsabb kanyarok várnak rájuk. A célegyenes visszafordítója utáni Becketts-Maggots-Chapel kanyarkombináció ívein 200 km/óra feletti tempóval fűzik át a versenyautókat. Épp ez a nagy sebesség illetve az érdes aszfalt az, ami megterheli az abroncsokat. A Bridgestone épp ezért a két legkeményebb keverékével készül.
A korábban reptérként üzemelő pálya jellegzetessége a szél, ami komolyan befolyásolja a teljesítményt, épp ezért megmutatja melyik csapat kasztnija a legjobb. Ne számítsuk sok előzésre, a stratégia kerül előtérbe, ezért az időmérő kiemelten fontos ezen a hétvégén.
2007-es Brit Nagydíj |
Időmérő edzés: 2007.07.07-én délután kettőkor kezdődik |
Két kör Silverstone-ban: