Lewis Hamilton balesetén kívül is akadt néhány érdekes dolog az Európa Nagydíj helyszínén, ezeket foglaljuk most össze.
Ahogy már írtuk, Nick Heidfeld apai örömök elé nézve érkezett a Nürburgringre. Bár a kicsit keddre várták, a kisfiú nem bírta tovább, talán a vasárnapi futamot már látni szerette volna. Heidfeld kisfia, Joda (!) ma hajnalban megszületett. A baba egészséges, 49 cm és 3,4 kg. A német versenyző az időmérő edzés után azonnal Zürich közelében lévő otthonába utazott, de a holnapi futamra visszatér.
Fernando Alonso is majdnem pórul járt az utolsó gyors körén, komoly hibát korrigálva szerezte meg a második rajthelyet. Így nyilatkozott az időmérő után:
„Megcsúszott az autó hátsó része az ötös kanyarba érve, túlkormányozva mentem 50-60 métert a következő kanyarig. Abban a pillanatban azt hittem, hogy a pole elszállt, és talán az ötödik-hatodik helyet megszerezhetem – ezért nagyon meglepődtem, amikor megtudtam, hogy második lettem.”
Hamilton balesetéről így beszélt a spanyol:
„Sosem egyszerű az ilyen, főképp, hogy a mi csapatunk autójával történt. De ilyen az autósport, az embernek tovább kell lépni, csinálni a dolgát. Nem valami kellemes így üldögélni, az ember elveszti a lendületét, a koncentrációját, még stresszesebbé válik az időmérő” – mondta Alonso a sajtótájékoztatón.
A Sao Paulóban a hét elején történt repülőgép-szerencsétlenség 200 áldozata előtti tisztelgésként a brazil Felipe Massa a hétvégén a sisakján és az overallján is fekete szalagot visel.
A McLarennél arra a kérdésre, hogy esetleg használják-e majd ők is a Ferrari Silverstone-ban bevezetett kerék-fedlapját, Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója kategorikus nemmel felelt:
„Nem ez a titka annak, hogy a Ferrari egy-két tizeddel gyorsabb nálunk. Az egész fejlesztési filozófia egyik része csak, ha mi csak úgy feltennénk őket, nem történne semmi” – mondta a német szakember.
Miután az Indianapolisban rendezendő Amerikai Nagydíj ügye Bernie Ecclestone ellenállásán elbukott, több Forma-1-es csapat vezetője is kritizálta a döntést.
„Nagyon csalódottak vagyunk, amiért nem megyünk Indianapolisba. Észak-Amerika sok autógyártó legnagyobb piaca. Nemcsak Indianapolisnak kellene visszakerülnie, hanem még másik helyszín is bekerülhetne. Minél előbb, annál jobb” – mondta Nick Fry, a Honda vezetője.
A Red Bull-os Christian Horner is egyetért ezzel: „Csalódás ez nekünk. Reméljük, hogy Indianapolis, vagy egy másik helyszín minél előbb visszakerül.” John Howett, a Toyota igazgatója is ugyanígy gondolkodik: „Személy szerint azt gondolom, hogy a Forma-1 nagyon erős lehetne az USA-ban. Egy utcai pálya vagy egy nagyvároshoz közeli jó versenypálya kellene”.
|
Ha már Amerika… A Toro Rosso amerikai pilótája Scott Speed megelégelte, hogy a bokszutcából beszállingózó emberek a versenyzők számára fenntartott illemhelyet használják, ezért egy saját gyártmányú figyelmeztetéssel oldotta meg az ügyet.
„Felhúztam magam azon, hogy az emberek a versenyzők wc-jét használják, ezért írtam egy cetlit és kiraktam az ajtóra. Ez volt rajta: Ön egyike a Toro Rosso észbontóan jóképű versenyzőinek? Ön egy csinos nő, aki a Toro Rosso észbontóan jóképű pilótájával van? Ha egyik sem, akkor ez a mosdó NEM önnek van itt” – magyarázta Speed.