A gumiszállító komolyan készül a Magyar Nagydíjra, hogy megfeleljenek a pálya támasztotta számos kihívásnak. A Bridgestone-nál tudják, mire számítsanak: meleg, por, komoly gumiterhelés az állandó kanyarodás miatt. A cég a lágy és a Monacóban bemutatott szuperlágy keverékekkel érkezik a Magyar Nagydíjra.
Kees van de Grint, a Bridgestone főpályamérnöke így nyilatkozott a rájuk váró hétvégéről:
„A pálya sima felülete, és amiatt, mert a Hungaroringet ritkán használják, a tapadása nagyon alacsony, ezért a leglágyabb keverékünkkel készülünk, hogy meglegyen a szükséges tapadás. A pálya karakterisztikája nagyon elősegíti a gumik szemcsésedését, főképp az első kerekeken. Rendszerint magas a hőmérséklet Budapesten, ez is komoly kihívás a lágy keverékeknek.”
„Az időmérő helyezés kulcsfontosságú ezen a pályán. Az előzés nagyon nehéz, ezért az edzésen és az első körökön futott idők nagyon fontosak itt. Ha az ember nem az első sorból indul, a győzelmi esélyei igen kicsik, kivéve, ha valami nagyon ravasz versenystratégiával áll elő. Az időmérőn nyújtott teljesítmény és azután a gumik megfelelő kezelése döntő fontosságúak lesznek” – mondta el a holland szakember.
A gumikkal kapcsolatban egyébként az a hír járja, miszerint néhányan az F1 szereplői közül szívesen változtatnának a velük kapcsolatos szabályokon. A kezdeményezés arra irányul, hogy a futamokon rendelkezésre álló kínálatot bővítse a Bridgestone. Míg például most lágy és szuperlágy keveréket kínál a szállító – és a versenyzők mindkét keverékből kötelezően el is használnak egy-egy garnitúrát – addig például jövőre jöhetnének mondjuk szuperlágy és közepes keménységű gumikkal. Ettől a taktikák nagyobb kiszámíthatatlanságát, izgalmasabb versenyeket várnak az ötlet támogatói. Akik a kisebb csapatok tagjai közül kerülnek ki – ők nyerhetnek a boruló papírformán – míg a nagy csapatok, és velük a Bridgestone is konzervatív álláspontot vesznek fel.