A délelőtt még poros, csúszós – a szakzsargonban „zöld” – pálya tapadása egyre javult, ahogy az autók körözés közben a port le-, a gumit pedig felvitték az aszfaltra, ez pedig a köridők jelentős csökkenését hozta magával.
Annyira, hogy a délelőtti győztes, Robert Kubica ideje délután már csak a 14. helyre lett volna elég, a lengyel természetesen jobb időt futott délután, de így is csak a 10. lett.
A délutáni edzést Fernando Alonso fölényesen nyerte meg a McLarennel, egyedül ő volt képes a köridőt 1:21 alá szorítani. 1:20.919-es ideje támadhatatlan volt, a második Heikki Kovalainen több mint három tizeddel maradt el tőle.
A McLarennek alakulhatott volna még szebben a délután, ha Lewis Hamilton az utolsó nekirugaszkodásakor nem sokall be és végzi a kavicságyban. Persze ez nem ok nélkül történt, a pálya környékén elkezdett szemetelni az eső. s ettől még csúszósabb lett. A világbajnokságot vezető újonc korábban mért ideje azonban így is elég volt a harmadik helyre.
Az utolsó percekben 20 versenyző körözött a pályán egyszerre, így most a végső tűzijáték elmaradt, a nagy forgalomban szinte senki nem volt képes javítani, inkább csak egymást akadályozták az autók.
Nico Rosberg és Nick Heidfeld ahogy délelőtt, úgy a délutáni edzésen is párban jártak, de a két német versenyző most elégedettebb lehet az eredménnyel: a willilamses fiú a 4., míg a BMW szakállas pilótája az 5. időt autózta.
A két Ferrari csúnyán lemaradt délután, hiába próbálkoztak, nem értek a McLarenek közelébe. Az utolsó körökben Kimi Räikkönen Mark Webber autója mögé ragadt be, Felipe Massa pedig a célegyenes ráfordítóján mérte el magát az eső miatt, kiszaladt a bukótérbe, így mindketten búcsút inthettek az előrelépésnek, maradtak a 6-7. helyen.
Giancarlo Fisichella a másik Renault-val szintén jobban teljesített mint délelőtt, most a 8. időt érte el, mögötte pedig toyotás honfitársa, Jarno Trulli fejezte be az edzést.
A Hondák délelőtti top10-es helyének már csak az emléke maradt délután, Jenson Button és Rubens Barrichello is a mezőny hátsó felében végzett.
A Red Bulloknak eddig nem nagyon fekszik a Hungaroring, de legalább következetesen teljesítenek, a mezőny viszonyában ugyanarra voltak képesek, mint az első edzésen (13-14. idő).
Sebastian Vettel annak ellenére, hogy még csak 3 órát vezette a Toro Rossót, hajszálra ugyanazt tudja vele, mint a rutinos Tonio Liuzzi. Ügyes a fiú.
A Spykernél bemutatkozó japán, Sakon Yamamoto Vettellel ellentétben siralmasan le van maradva saját csapattársától is, a hátránya két és fél másodperc volt Adrian Sutilhoz viszonyítva.
Magyar Nagydíj, 2. szabadedzés, Hungaroring, 2007.08.03.
1. Alonso McLaren-Mercedes 1:20.919
2. Kovalainen Renault 1:21.283
3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.338
4. Rosberg Williams-Toyota 1:21.485
5. Heidfeld BMW Sauber 1:21.517
6. Raikkonen Ferrari 1:21.589
7. Massa Ferrari 1:21.620
8. Fisichella Renault 1:21.698
9. Trulli Toyota 1:21.857
10. Kubica BMW Sauber 1:21.906
11. R.Schumacher Toyota 1:21.912
12. Wurz Williams-Toyota 1:21.987
13. Webber Red Bull-Renault 1:22.325
14. Coulthard Red Bull-Renault 1:22.483
15. Davidson Super Aguri-Honda 1:22.510
16. Button Honda 1:22.550
17. Sato Super Aguri-Honda 1:22.556
18. Barrichello Honda 1:22.727
19. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 1:23.136
20. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:23.148
21. Sutil Spyker-Ferrari 1:23.673
22. Yamamoto Spyker-Ferrari 1:26.307