A Ferrari, a Renault és a Honda már kipróbálta az egységes elektronikát. A vélemények lesújtóak. Az első teszteken a 2008-tól egységes, minden versenyautóban szereplő vezérlőelektronika (ECU – Electronic Control Unit) lebőgött. Problémák adódtak a váltásnál, a motorvezérlésnél és a gázpedál használatnál is, a Ferrari autója pár kör után lerobbant.
Mint azt korábban nyilvánosságra hozták, a közös ECU-t a Microsoft egyik cége, a McLaren-csoporthoz tartozó McLaren Electronic Systems (MES) szállítja majd az összes csapatnak, amit az össze motorhoz és váltóhoz használni kell. Csakhogy a nyáron kirobbant kémügy miatt érthető módon a Ferrari nem akar adatokat adni a MES-nek az ECU fejlesztéséhez, hiába érvel a cég azzal, hogy ők egy független leányvállalat.
Képzeljük el, milyen politikai és sajtóháború lenne, ha a közös elektronikával egy versenyen a Ferrarik lerobbannának, míg a McLarenek a célig száguldanának 2008-ban.
Flavio Briatore, a Renault csapatvezetője kategorikusan elzárkózik, hogy a McLaren leányvállalatával dolgozzon. „Hogyan bízhatnék egy olyan cégben, amelyik kémügybe bonyolódik?” A McLaren sem volt adós a válasszal: „A MES független cég, önállóan dolgozik.”
Mario Theissen, a BMW Motorsport első embere is csatlakozott az ellenzőkhöz: „Minden csapatnál kellene lennie a MES egy szakemberének. De én nem nézném szívesen, ha a konkurens csapat egy embere nálunk a bokszban mászkálna és „útravalót” vinne magával.”
A BMW egyelőre csak próbapadon alkalmazta a közös elektronikát, de így is akadtak problémáik. „Hallottam róla, hogy a pályán a vezetési biztonságot kritikusan veszélyeztető esetek fordultak elő.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség azonban kitart a közös vezérlés mellett, bevezetik jövőre. „A csapatok minden ellen tiltakoznak, ami új” – kommentálta az ellenállást a FIA egyik embere.