Bár a legtöbb pilóta pihenéssel töltötte a Magyar Nagydíjat követő háromhetes szünetet. A Hungaroringen történt McLaren botrány miatt a sajtó és a rajongók nem maradtak téma nélkül az uborkaszezonban sem.
Kíváncsian várjuk, lesz-e hatása a McLarennél történteknek a csapat, illetve versenyzőik teljesítményére a hétvégén következő Török Nagydíjon. Kibékülnek vajon a felek, vagy a spanyol világbajnok tényleg elhagyja a brit csapatot az év végén? Esetleg a pályán „beszélik” meg problémáikat?
Fernando Alonso 100. versenyére készül és szeretné győzelemmel ünnepelni azt. Azért is kell neki a siker, hogy helyre tegye a renoméját a csapatnál, ha maradni szeretne, hiszen nyíltan vállalta, nem érzi jól magát a csapatnál. Mellesleg, mint kétszeres bajnok biztos szeretné móresre tanítani újonc csapattársát.
Lewis Hamilton állítja, nincs háború közöttük – ennek ellenére lesz békítő tárgyalás – , de biztosak lehetünk benne, hogy nem fog a szomszédba szaladni, ha egy kis agresszivitásra lesz szüksége a pályán, hogy lenyomja Alonsót. Bajnok akar lenni ő is! Mindketten esélyesként érkezhetnek Törökországban, hiszen tavaly mindketten a 2. helyen végeztek, Alonso az F1-ben, Hamilton, fantasztikus felzárkózással a GP2-ben.
Isztambulban azonban nem a McLaren, hanem a Ferrari lehet a favorit, nekik kedvez a gyors, az aerodinamikát kihangsúlyozó pálya. Kimi Räikkönen és Felipe Massa bízik benne, hogy a következő versenyeken felzárkózhatnak a pontversenyben, amihez a brazilnak új autót is biztosít a Ferrari. Massa tavaly itt szerezte meg pályafutása első győzelmét, ami további lökést adhat. Azonban az olaszoknál idén nem elsősorban a tempóval, hanem a megbízhatósággal van a gond. Ha az olaszok nyerni akarnak, végre dupla dobogós eredmények kellenek.
De lehet, hogy az is elég, ha szeptemberben a kémügy miatt elmeszelik a McLarent, bár az nem lenne szép siker a vörösöknek. Bő két hónap és hat verseny van hátra a 2007-es évdaból, ahol komoly hajrát kell bemutatniuk. Reméljük versenyben dől el bajnoki címek sorsa.
A BMW-nél a nyugodt környezet biztosíthatja az évad jó folytatását, miután Robert Kubica mellett már Nick Heidfeldnek is megvan a szerződése 2008-ra. A bajorok harmadik helye sincs igazán veszélyben miután a Renault lemondott az idei évről.
Ez történt 2006-ban:
Pálya és verseny:
Ahogy a Forma-1 összes modernkori pályáját az Istanbul Park-i aszfaltcsíkot is Hermann Tilke csapata álmodta meg. Az 5338 méter hosszú pályán harmadszor rendeznek Forma-1-es futamot. Érdekessége, hogy a megszokottól eltérően itt az óra járásával ellentétesen köröznek a versenyautók. Az első részen az autók kanyarban mutatott tudása kerül előtérbe, míg a pálya második felén a tempó a lényeges.
Nemcsak azért kedvelik a versenyzők az isztambuli helyszínt, mert több előzési pont is van, hanem különleges kanyarjai és hullámvasútszerű szintkülönbségei miatt is. Ha a pilótákat kérdezzük, egyértelműen, mindenki a 8-as kanyart tartja a legemlékezetesebbnek. Nem egyszerű feladat a négy törésponttal megrajzolt forduló, melynek közepén 250 km/órával fordulnak az autók.
A látványos versenyt segíti, hogy az átlagosnál szélesebb „úton” zajlik a futam, hiszen a legkeskenyebb része is 14 méter. Az egyeneseket lezáró visszafordítók miatt a fékek kapnak a szokásosnál nagyobb terhelést Törökországban.
Az időmérő edzés: 2007. 08. 25-én délután kettőkor kezdődik.
A futam: Az 58-körös Török Nagydíj augusztus 26-án 14:00-kor rajtol.
Pályarekord: 1 perc 24,770 másodperc, Juan Pablo Montoya 2005.
2006-os dobogó: 1. Felipe Massa 2. Fernando Alonso, 3. Michael Schumacher
Egy kör az Isztambul Parkban: